logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۵۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان:

کتابخانه‌های سیار در محلات و حاشیه شهر زنجان راه اندازی می‌شود

کتابخانه‌های-سیار-در-محلات-و-حاشیه-شهر-زنجان-راه-اندازی-می‌شود-
مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان با بیان اینکه با همکاری شهرداری در مناطق حاشیه نشین شهر تصمیماتی درباره بهره‌گیری شهروندان از کتاب و کتابخوانی انجام شده است گفت: کتابخانه‌های سیار در محلات و حاشیه شهر زنجان راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد رضاخانی امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان زنجان بیان اینکه استان زنجان ۱۰۲ کتابخانه عمومی دارد ۳۴ باب آن در مناطق روستایی واقع شده است گفت: در حال حاضر در سطح استان زنجان ۵ کتابخانه به صورت سیار فعالیت دارد که در صدد افزایش آنها هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای فعالیت کتابخانه‌های سیار در سطح استان خودروهای طراحی شده است که در طول هفته در ساعت‌های مشخصی در محلات حضور پیدا می‌کند و به ساکنان محلات خدمات مربوط به کتابخانه ارائه داده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان ابراز کرد: مسأله خواندن کتاب را در جامعه جدی بگیریم و باید مهارت‌های لازم جهت خواندن را آموزش داد و حمایت در این حوزه به نفع همه افراد در جامعه مخصوصا حوزه فرهنگ است.

رضاخانی اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزار خدمت در کتابخانه عمومی استان ارائه می‌شود که کتابخانه هلال احمر با داشتن زیربنایی بالغ بر ۲ هزار ۵۰۰ متر بزرگترین کتابخانه زنجان است و کتابخانه سهروردی که مرکز تخصصی خواندن راه اندازی می‌گردد و به عنوان کلینیک خواندن برای مشاوره در زمینه مختلف از جمله کتاب‌درمانی است که با حضور روانشناسان راه اندازی و شروع به کار می‌شود و عملیات بازسازی این کتابخانه تا اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد و کتابخانه روزبه که تبدیل به مرکز تخصصی مادر و کودک شده است.

وی ابراز کرد: سال گذشته در استان دو کتابخانه بسیار خوب در مناطق محروم زنجان که شامل منطقه بی‌سیم و اسلام آباد با هدف نگاه عدالت محور راه اندازی شده است و در کتابخانه‌های استان زنجان ۳هزار و ۲۰۰ نفر ساعت برنامه‌های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر