logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۵۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
انتقاد رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان از ایران کوچک بی‌سرانجام:

تعیین تکلیف مغازه‌های سبزه‌میدان تا کی باید منتظر میراث بماند!

-تعیین-تکلیف-مغازه‌های-سبزه‌میدان-تا-کی-باید-منتظر-میراث-بماند!
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان از موضوع مغازه‌های سبزه میدان که می‌توانست منبع درآمد برای شهرداری باشد اما هیچ عایده‌ای ندارد انتقاد کرد و گفت: شهرداری معطل تصمیم میراث فرهنگی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهدی طالب امروز در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر زنجان که در ارتباط با طرح لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار داشت: سال قبل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه بسته شده بود اما یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت.

بیشتر بخوانید

طالب بیان کرد: از مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شده ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به مسائل جاری و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به مسائل تملک دارایی بود. 

وی با بیان اینکه امسال در حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه بسته شد و میزان درآمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شد، افزود: یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی و عمرانی بود. با این وجود متاسفانه امسال بودجه محقق نشد و پروژه‌های عمرانی نیز آن‌طور که باید پیشرفت می‌کردند اما پیشرفتی نداشتند. باید پروژه‌ای مانند پارکینگ سعدی تاکنون به مرحله افتتاح می‌رسید که فعلا هم محقق نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان موضوع مهم دیگر را بحث پروژه‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌توانستیم از محل پروژه‌هایی مانند اجاره مغازه‌های سبزه‌میدان و سایر پروژه‌ها درآمد داشته باشیم این در صورتی است که قریب به یک سال است که ۶۰ مغازه سبزه‌میدان بدون استفاده و عایده مانده است.

وی گفت: مشخص نیست طرح ایران کوچک که میراث فرهنگی در سبزه میدان در نظر گرفته محقق شود یا خیر! و شهرداری همچنان معطل درآمد اقتصادی از مغازه‌های سبزه‌میدان و تصمیم میراث فرهنگی مانده است.

طالب عنوان کرد: نگران این هستیم که بودجه سال بعد نیز همانند امسال محقق نشود‌. اما باید تلاش شود تا کم کاری‌هایی که امسال در حوزه تملک و دارایی بود، جبران شود.

سعید نجفی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید چراغ خطر برای شهرداری وجود داشته باشد، گفت: باید امسال مغایرت بودجه در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و جای سوال دارد و مدیران باید پاسخگو باشند که چرا کوشش به تلاش کم شده است.

وی بیان کرد: از پروژه‌های عمرانی شهر زنجان بازدیدهای مکرر انجام شده، عموما مشکل پرداختی نقدی و غیر نقدی دارند با این که قرار بود اواخر امسال برخی پروژه‌ها به افتتاح برسند اما به افتتاح نرسید و باید به این امور پاسخگویی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر