logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۵۵۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور معاون علمی رئیس جمهور در زنجان انجام شد؛

افتتاح مرکز نوآوری کشاورزی و رونمایی از دستاوردهای اکوسیستم فناوری زنجان

افتتاح-مرکز-نوآوری-کشاورزی-و-رونمایی-از-دستاوردهای-اکوسیستم-فناوری-زنجان
با حضور معاون علمی رئیس جمهور در زنجان مرکز نوآوری کشاورزی افتتاح و دستاوردهای اکوسیستم فناوری و نوآوری استان زنجان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» فاز دوم مرکز نوآوری کشاورزی زنجان امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

مهدی شجاعی، رئیس مرکز نوآوری هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: ۱۳ واحد فناور حوزه کشاورزی در این مرکز مستقر است.

وی گفت: این مرکز در نقش شتاب‌دهنده برای واحدهای فناور در حوزه کشاورزی بوده و تلاش می‌شود، تولید محصولات صادراتی در بخش کشاورزی افزایش یابد.

رئیس مرکز نوآوری هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری هاب صادراتی محصولات کشاورزی زنجان بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهره‌برداری از مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان 

جلال صبا، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان همزمان با شروع فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور با هدف ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای فناورانه در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک (به‌عنوان پیشخوان جذب ایده‌ها) تاسیس شد و این مجموعه به مرکز رشد و نوآوری تغییر نام داد.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان اظهار کرد: دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری در طول این ۲۰ سال فعالیت عبارتند از ارزیابی و داوری ۳۵۰ طرح پیشنهادی، پذیرش و حمایت از ۱۹۰ واحد فناور، تکمیل فرایند رشد و خروج موفق ۸۲ شرکت فناور، ۱۱۰ فناوری تجاری‌سازی شده، ۲۴ اختراع ثبت شده، ۲۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در نتیجه این فعالیت‌ها ایجاد شده است.

صبا تصریح کرد: چرخه حمایت از ایده‌های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری‌سازی و عرضه به بازار، به عنوان رسالت اصلی مرکز رشد دانشگاه محسوب می‌شود.

صبا بیان کرد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان حمایت مالی از واحدهای فناور مستقر دارد به طوری که تخفیف‌های بسیار خوب برای اجاره فیزیکی و زمین زراعی انجام می‌شود و همین‌طور در دوره پیش رشد ۹۰ درصد، در سال اول رشد ۸۰ درصد، در سال دوم رشد ۶۰ درصد

در سال سوم رشد ۴۰ درصد، در سال چهارم رشد ۲۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

همچنین با حضور معاون علمی رئیس جمهور از دستاوردهای اکوسیستم فناوری و نوآوری استان زنجان در قالب ۸ محصول و همچنین از تندیس نسان کامپوتکس(نساجی) و طارم گلد(زیتون) در راستای طرح توسعه و زنجیره‌های ارزش استان زنجان رونمایی شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر