logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۵۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

تشریح نکردن دستاورد‌های انقلاب خلاف عدالت است

تشریح-نکردن-دستاورد‌های-انقلاب-خلاف-عدالت-است
امام جمعه شهرستان سلطانیه با اینکه بیان مشکلات و نقاط ضعف بدون تشریح دستاوردهای انقلاب هم خلاف عدالت و ظلم است گفت: انقلاب اسلامی پرچمدار مردم‌سالاری دینی است و انتخابات دلیل و برهان قاطع مردم‌سالاری دینی انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در خطبه های نماز جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: قرآن بر گرامیداشت ایام الله دستور می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: ایام الله‌روزی است که انسان دست قدرت الهی را ببیند و بفهمد که یک نیروی قدرتمندی دارد که کمک می‌کند و لذا از منظر امام ۱۷ شهریور ۵۷، یا ۲۶ دی روز فرار شاه، ۱۲ و ۲۲ بهمن را و از منظر مقام معظم رهبری حماسه ۹ دی، یا تشییع میلیونی سردار سلیمانی و حمله موشکی به آمریکا ایام‌الله است. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ۴۵ سال است که دشمن می‌خواهد این انقلاب را از بین ببرد و نمی تواند و نخواهد توانست و این از عظمت انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی به انحطاط پایان داد.

وی تصریح کرد: برخی کارشناسان می‌گویند اگر انقلاب اسلامی در سال 1357 پیروز نمی‌شد، ایران اول هویت خود یعنی تشیع را از دست می‌داد و بعد هویت جغرافیایی خود را از دست می‌داد و دیگر روی نقشه جغرافیایی غرب آسیا، سرزمینی به نام ایران نبود. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب نجات مردم از استبداد و خود رأیی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نه تنها مردم در انتخاب مسئولان نقشی نداشتند و حتی مسئولان هیچ قدرتی از خود نداشتند چرا که پشتوانه مردمی نداشتند و شاه کشور را هم بیگانگان انتخاب می‌کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی حتی اصل نظام را هم با رأی مردم انتخاب کرده و ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند و قانون اساسی را هم به رأی مردم گذاشتند. 

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه مردم کانون حیات انقلاب اسلامی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: در ۴۵ سال گذشته مردم نقش‌آفرین در انقلاب اسلامی بودند و چون مردم هستند، انقلاب اسلامی پایدار است و حضور مردم ضامن بقای کشور و تامین کننده امنیت است.

وی گفت: انقلاب اسلامی پرچمدار مردم‌سالاری دینی است و انتخابات دلیل و برهان قاطع مردم‌سالاری دینی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه این دوره انتخابات با جشن‌های اعیاد ماه رجب و شعبان مقارن شده گفت: برخی کاندیداها هم از این فرصت استفاده کرده و شام و ناهار و شیرینی می‌دهند، شما هم بروید شرکت کنید آشنا شوید ولی نمک‌گیر نشوید چرا که ملاک اصلح بودن است. 

امام جمعه سلطانیه تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به جایگاه ولایت فقیه از منظر امام خمینی ره، علامه طباطبایی، علامه جوادی آملی، شهید آیت الله مصطفی خمینی و... گفت: در دوران غیبت، ولی فقیه مصداق اُولی‌الامر است و هر کس ولایت فقیه را رد کند امام معصوم را رد کرده، مصداق ولایت فقیه امام خامنه‌ای است. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی است حضرت امام خمینی ره ایشان را خورشید درخشان در بین متعهدان به اسلام معرفی می‌کند که مثل او پیدا نمی‌کنید و آیت الله بهجت برای سلامتی مقام معظم رهبری صدقه و قربانی می‌داد و حتی در سفر رهبر معظم انقلاب به استقبال ایشان می‌رود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی از وزاری دولت اصلاحات که ساکن لندن است می‌گوید «من آیت‌الله خامنه‌ای را خوب می‌شناسم و می‌دانم که در تمام کارنامه‌ اقتصادی خود و اقوامش، نقطه سیاه که هیچ، حتی یک نقطه خاکستری هم نمی‌توان یافت، ادامه داد: ایجاد یأس و ناامیدی خلاف عدالت و عین ظلم است. 

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: بیان مشکلات و نقاط ضعف بدون تشریح دستاوردهای انقلاب هم خلاف عدالت و ظلم است. البته کاستی‌ها، مشکلات وجود دارد و افرادی هم هستند که جز ایجاد نارضایتی کاری بلد نیستند و مردم هم گلایه دارند.

وی به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اول خواست حماس را از بین ببرند و نتوانست بعد با حمله نظامی خواست اسرای خود را آزاد کنند موفق نشد و در یک مورد یک اسیر خود را با ۱۴۰۰ اسیر فلسطینی تبادل کردند، گفت: کاهش نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه و تقویت حضور منطقه ای ایران از تأثیرات طوفان‌الاقصی است. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با تسلیت سالروز ارتحال عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) به صبر و بصیرت آن حضرت اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت زینب (س) را وارد مجلس ابن زیاد کردند به او سلام نکرد تا نشان دهد روح حسین در کالبد زینب زنده است و به كسى كه مردم با هزار ترس و لرز به او «یا امیرالمؤمنین» مى‌گفتند، خطاب مى‌كند كه یا یزید! تو حقه باز هستی ولی بدان نمی توانی نام ما را محو کنی و با خطبه‌اش یزید را تسلیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر