logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۴۹۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راهور استان زنجان خبر داد:

توقیف 9 هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان زنجان

توقیف-9-هزار-دستگاه-خودرو-به-دلیل-تخلفات-رانندگی-در-استان-زنجان
رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شد که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حبیب موسوی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شده است گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز در استان زنجان وجود دارد و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال ۹ هزار دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی در استان توقیف شد که این نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان عنوان کرد: ناگفته نماند که طی ۱۰ سال گذشته تعداد خودروها در استان پنج برابر شده است.

موسوی گفت: بیشتر افراد درجامعه معضل ترافیک را از جانب پلیس راهو میبینند که این اصلا درست نیست و به مهندسی ترافیک در جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی ابراز کرد: سه اصل مهم در کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر دخالت دارد که عبارتند از: مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است که همگی دست در دست هم باعث حل مشکلات مربوط به ترافیک در استان خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان زنجان تصریح کرد: طبق ماده ۳ قانون اخذ جرائم در سال ۸۹ 13قانون مصوب کرده است که در سطح جاده‌ها راهداری و در درون شهر شهرداری کنترل ترافیک را عهده دار است.

موسوی تاکید کرد: کنترل ترافیک از طریق دوربین‌ها در سطح شهر توسط پلیس راهور زنجان کنترل می‌شود و در امر کنترل ترافیک به وسیله دروبین‌ها نیز پلیس راهور با کمبود دوربین مواجه است.

وی اضافه کرد: بیشتر استقرار داروخانه‌ها و مطب‌های دکتر اکثرا در هسته مرکزی شهر است که سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شود و مشکل کنترل ترافیک با ایجاد پارکینک برای خودروها قابل حل شدن است که متاسفانه ساخت پارکینک برای مطب‌های دکتر لحاظ نشده است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان ابراز کرد: انتقال مطب‌های دکتر به شهرک‌های اغماری کمک بزرگی در کنترل ترافیک در سطح شهر دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر