logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۶۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تصمیم‌گیری استان‌ها در موضوعات فرهنگی مورد توجه حکمرانی کشور قرار نمی‌گیرد

تصمیم‌گیری-استان‌ها-در-موضوعات-فرهنگی-مورد-توجه-حکمرانی-کشور-قرار-نمی‌گیرد
استاندار زنجان گفت: در مجموعه حکمرانی کشور، استان‌ها تافته جدا بافته بوده و تصمیم‌گیری آن‌ها در موضوعات مختلف همانند حوزه فرهنگی مورد توجه کشور قرار نمی‌گیرد در صورتی که اگر تا حدودی اختیارات به استان‌ها داده شود شرایط بسیار بهتر و متفاوت‌تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی که با حضور دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: معمولا استان‌ها مورد اعتماد مرکز قرار نمی‌گیرند، یعنی در مجموعه حکمرانی کشور، استان‌ها تافته جدا بافته هستند و تصمیم‌گیری استان‌ها مورد توجه نیست..

بیشتر بخوانید

وی افزود: اگر تا حدودی اختیارات به استان‌ها داده شود شرایط بسیار بهتر و متفاوت‌تر خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی در جمهوری اسلامی کار سختی است، گفت: در حوزه اقتصاد موضوعاتی در دنیا وجود داشته که در جمهوری اسلامی نیز تبصره‌هایی به این موضوعات زده شده و مورد استفاده قرار گرفته است اما در حوزه فرهنگ چیزی که در دنیا وجود دارد فرهنگ اباحه‌گری غرب است که ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم بنابراین باید مبنا را خودمان بچینیم هر چند این کار سخت و دشوار خواهد بود.

وی بیان کرد: فرهنگ کشورهای دیگر با روش‌های مختلف همانند فیلم‌های هالیودی در کل دنیا جریان می‌یابد اما در کشور باید ما خودمان برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

افشارچی افزود: در یک مورد برخورد با مسئله بی‌حجابی بسیار پیچیده است و حتی افراد متدین نیز در نحوه برخورد با بی‌حجابی اتفاق نظر ندارند، بنابراین کار درست کار سختی است و اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود.

وی بیان کرد: ما حاکمیت اسلامی هستیم که بسیاری از امکانات مانند کتابخانه‌ها، مساجد، هیأت‌های مذهبی را در اختیار داریم، حتی در استان زنجان هیأت‌های مذهبی تعیین کننده هستند و می‌توانیم لایه‌های فرهنگی را در این مکان‌ها فعال کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین کردیم‌ ادامه دهد: اما در بحث اجرای این نقشه با مشکل مواجه هستیم. با اینکه یک قرارگاه فرهنگی در استان وجود دارد که هر یک از اعضا در حوزه خاصی فعالیت دارد اما در راستا تکثر وجود دارد در صورتی که شورای عالی فرهنگی می‌تواند این امور را نظم‌دهی نماید. با این وجود اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید از مردم کمک بگیریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر