logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد:

مصرف بیش از 2 میلیارد و 456 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان

مصرف-بیش-از-2-میلیارد-و-456-میلیون-مترمکعب-گاز-طبیعی-در-استان-زنجان
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در 9 ماهه سال 1402 مشترکین زنجانی 2 میلیارد و 456 میلیون و 530 هزارو 936 مترمکعب در بخش‌های مختلف گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، رحیم سلیمانی نژاد با اعلام اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: گاز مصرف زنجانی‌ها در 9 ماهه سال گذشته حدود 2 میلیارد و 331 میلیون متر مکعب بود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه همزمان با کاهش دما و برودت هوا مصرف گاز طبیعی به خصوص در بخش خانگی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان فقط در آذرماه امسال بیش از 301 میلیون و 807 هزار متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به بالابودن حجم مصرف گاز طبیعی، افزود: افزایش سالانه تعداد مشترکین گاز طبیعی و ورود مشترکین جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکین از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد با تاکید بر رعایت اصول بهینه مصرف گاز اذعان داشت: باید با ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، الگوی مصرف مشترکین را با هدف صیانت از انرژی گاز برای نسل‌های آینده بهینه کنیم.

وی در ادامه به طرح‌های تشویقی کاهش الگوی مصرف گاز اشاره کرد و یاد آور شد: بر اساس ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، گازبهای مشترکینی که در بازه زمانی 15 دی ماه تا 15 بهمن ماه حداکثر 70 درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند بصورت 100 درصد رایگان محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر