logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۷۴۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان خبر داد:

اجرای پویش دهان و دندان در ماهنشان

اجرای-پویش-دهان-و-دندان-در-ماهنشان
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان با بیان اینکه پویش ملی سلامت دهان و دندان در ماهنشان در حال اجراست گفت: این پویش به مدت سه روز و از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

مهدی انبار‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: پویش ملی سلامت دهان و دندان در ماهنشان در حال اجراست، این پویش به مدت سه روز و از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: هدف از این پویش اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه و عمومی افراد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان مطرح کرد: بیشتر فعالیت‌های ما به صورت کارگاه آموزشی برای جوانان، نوجوانان، بانوان باردار و پیش از بارداری و سایر گروه‌های سنی است.

وی تاکید کرد: بین سلامت دهان، دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تاثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند.

انبار‌لو تصریح کرد: همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها پرداخته و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهنشان ابراز کرد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش‌آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

انبارلو افزود: در صورتی که یک دانش‌آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت، به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی یادآور شد: در روز سوم پویش، هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان تصریح کرد: در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی‌بخشی و حساس‌سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

انبار‌لو عنوان کرد: تمامی مدارس شهرستان ماهنشان زیر نظر خانه‌های بهداشت قرار دارند و بهورزان در تمامی مدارس سطح شهر جهت انجام معاینات دهان و دندان، وارنیش‌تراپی و جهت آموزش با موضوعات متنوع در زمینه دهان و دندان حضور داشتند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر