logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۴۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وزیر راه و شهرسازی:

محور دوم راه‌آهن قزوین - زنجان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محور-دوم-راه‌آهن-قزوین-زنجان-سال-آینده-به-بهره‌برداری-می‌رسد
وزیر راه و شهرسازی گفت: محور دوم راه‌آهن قزوین - زنجان در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مهرداد بذرپاش شنبه ۱۶ دی‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تخمین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای اتمام طرح نیاز است، اظهار کرد: با تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز محور دوم قزوین - زنجان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی_ غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت تکمیل کریدور شرقی-غربی ریلی کشور با هدف افزایش ظرفیت است تا ظرفیت جابه‌جایی دوبرابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی این محور را از محورهای پر ترافیک در بخش‌های مسافربری و باربری دانست و عنوان کرد: این خط نیاز به دو خطه شدن دارد که زیرسازی ۱۸۰ کیلومتر از پروژه انجام شده است و برخی قسمت‌ها روسازی نیز به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: در سفر پیشین مصوباتی مبنی بر تخصیص منابع انجام شد که بخشی هنوز تخصیص پیدا نکرده است و از ۱۰ ایستگاهی که در مسیر اصلی قرار دارد، ۴ ایستگاه به اتمام رسیده است.

بذرپاش خاطرنشان شد: محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنان‌مان در سایر مناطق نیز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره‌مند خواهند شد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر