logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۶۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
روایت موفقیت‌های بانوی ماهنشانی در کار زنبورداری؛

کارآفرینی با طعم شیرین عسل

کارآفرینی-با-طعم-شیرین-عسل-
بانوی کار‌آفرین ماهنشانی با فعالیت خود در حرفه زنبور‌داری زمینه اشتغال ۱۵ نفر را ایجاد کرده و نقشی در تولید و سهمی در ایجاد اشتغال داشته و با این کار خود منجر به تحقق شعار سال شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» کارآفرینان کسانی هستند که با شرایط سخت، زمینه‌ای فراهم می‌سازند تا غیر از خود افراد دیگری را نیز پای کار آورند و نقشی در تولید و سهمی در ایجاد اشتغال و در آمد برای جوانان داشته باشند.

بیشتر بخوانید

کارآفرینان افرادی هستند که فرصت‌های کسب را می‌بینند و می‌یابند و در این زمینه اقدام به فعالیت و تولید می‌کنند. آنان در صدد این هستند تا ایده‌های خود و آنچه در فکرشان می‌گذرد را به محصولات جدید، فرایندها و کار‌های نو تبدیل کنند.

این افراد ریسک پذیر بوده، پس انداز خود و آنچه در دست دارند را با شجاعت و نترس بودن، به عرصه فعالیت می‌آورند تا فعالیت اقتصادی جدیدی راه اندازی کنند، افرادی دور اندیش هستند و به امید نتیجه بهتر و آینده موفق شروع به فعالیت می‌کنند.

با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری آن را افزایش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، جامعه ما نیازمند کار‌آفرینانی پر تلاش، دور اندیش، شجاع  است که با اقدامات خود تولیدات جامعه را به بهترین صورت افزایش داده و در این اقدام خود از مردم و نیروی کار که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بهره ببرند.

در این میان بانوانی هستند که با فعالیت خود زمینه اشتغال تعدادی از افراد را فراهم آورده و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و در تولیدات از مشارکت مردم بهره گرفته است.

خانم آزاده رحمانی، یکی از کار آفرینان ساکن روستای سریک از توابع بخش مرکزی ماهنشان از کار‌آفرینان فعال و جوان در زمینه زنبور‌داری هستند که زمینه فعالیت ۱۵ نفر را در این زمینه فراهم کرده‌ است.

آزاده رحمانی، کارآفرین ماهنشانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی موج رسا گفت: بنده یک دهه هفتادی هستم و به دلیل اینکه پدرم از فعالان این حرفه هستند، من نیز به این حرفه علاقه‌مند بودم و در کنار پدرم فعالیت می‌کردم.

وی ادامه داد: حدود ۸ سال پیش به صورت حرفه‌ای وارد این کار شدم و با سعی و تلاش تعداد کندوهای زنبور عسل مزرعه را به ۱۶۰ کندو رساندم.

این بانوی کار آفرین بیان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ نهاد‌ دولتی از ما حمایت نکرده است و هیچگونه تسهیلات حمایتی دریافت نکردیم، مطرح کرد: سهمیه شکر که برای زنبور‌داری در نظر گرفته شده محدود بوده و پاسخگوی نیاز زنبوران نیست و بازار برای فروش محصولات در نظر گرفته نشده و همه امور به صورت سنتی اداره می‌شود.

رحمانی ادامه داد: اگر حرفه و شغل ما مورد حمایت واقع شود و شرایط و امکانات لازم فراهم شود تمایل دارم این حرفه را گسترش داد تا برای تعداد افراد بیشتری شغل ایجاد شود و خانواده‌های زیادی از این شغل شیرین درآمد حاصل کنند.

وی اظهار کرد: توصیه من به افرادی که به این حرفه علاقه دارند این است ابتدا آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را یاد بگیرند چرا که داشتن مهارت و آگاهی سبب افزایش تولید شده و در کیفیت محصول نیز تاثیرگذار است.

بانوی کار آفرین ماهنشانی ادامه داد: افرادی که وارد این حرفه می‌شوند باید صبور باشند چرا که از همان ابتدای فعالیت درآمد حاصل نمی‌شود و ایجاد درآمد و سوددهی در این شغل زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه نژاد زنبور عسل کارنیکا، قفقازی و کردوان در مزرعه ما پرورش داده می‌شود، افزود: زنبور‌های کارنیکا و قفقازی در مقایسه با سایر نژادهای زنبور عسل، عسل‌ آوری بالایی دارند و نژاد کردوان تولید ژل رویال بالایی در میان زنبوران عسل دارند.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر عسل، تولیدات دیگری مانند ژل رویال، بره موم، زهر زنبور و گرده داریم و پرورش ملکه زنبور عسل نیز از جمله فعالیت‌های ما در این زمینه است‌.

بانوی کار آفرین ماهنشانی مطرح کرد: اگر شغل زنبور‌داری حمایت شود همه امور و اقدامات نیز به روز شده و تولیدات افزایش یافته و هم کیفیت آن بهتر می‌شود و در نتیجه می‌توان از ورود محصولات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر