logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۴۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

زنبور‌‌ستان‌های دارای دفترچه زنبور‌داری، شکر دریافت می‌کنند

زنبور‌‌ستان‌های-دارای-دفترچه-زنبور‌داری،-شکر-دریافت-می‌کنند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه زنبورستان‌های دارای دفترچه زنبور‌داری شکر دریافت می‌کنند گفت: برای زنبور‌ستان‌هایی که دارای دفترچه زنبور‌داری بودند و اسامی آن‌ها در سرشماری زنبورستان‌ها ثبت شده برای هر کلنی ۱۱ کیلوگرم شکر توزیع می‌شود.

جلال امیری‌فضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: زنبورستان‌هایی که دارای دفترچه زنبورداری بوده و سرشماری شده‌اند برای هر کلنی ۱۱ کیلو‌ شکر دریافت می‌کنند‌.

بیشتر بخوانید
وی ادامه داد: حدود ۱۹ هزار کندوی زنبور عسل در زنبورستان‌های شهرستان پرورش داده می‌شوند که از نژاد‌های موجود می‌توان به ایرانی، بومی و کارنیکا اشاره کرد.
وی تصریح کرد: عسل تولیدی در زنبورستان‌های شهرستان طبق سرشماری مهر ماه ۱۴۰۲ به میزان ۱۷۰ تن بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان بیان کرد: عدم بیمه زنبورستان‌ها توسط زنبور داران جهت خسارت در مواقع بروز خطر، کمبود سرمایه در گردش زنبور‌داران از جمله مشکلات زنبور‌داران است.
وی اذعان کرد: استفاده از برخی سموم در باغات باعث تلفات زنبور عسل می‌شود.
وی ادامه داد: در این خصوص لازم است هم زنبور‌داران و هم باغداران همکاری و تعامل داشته باشند تا از بروز تلفات جلوگیری شود.
امیری‌فضلی ابراز کرد: سرشماری زنبورستان‌های شهرستان هر ساله توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در انتهای  فصل تابستان و شروع فصل پاییز انجام می‌شود.
این مسئول گفت: در خصوص کلاس‌های آموزشی و ترویج با موضوع زنبور عسل علاقه‌مندان می‌توانند به اداره ترویج جهاد کشاورزی در شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر