logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۳۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان خبر داد:

پیش‌بینی حضور ۳۰۰ نفر از دانشجویان زنجانی در دوره ازدواج دانشجویی

پیش‌بینی-حضور-۳۰۰-نفر-از-دانشجویان-زنجانی-در-دوره-ازدواج-دانشجویی
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره استقبال دانشجویان زنجانی از دوره‌های ازدواج دانشجویی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ نفر از دانشجویان زنجانی در دوره ازدواج دانشجویی حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام علی قره‌داغی امروز در نشست خبری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶ از میان ۴ هزار و ۳۰۰ زوج دانشجو ۱۴۲ طلاق ثبت شده است اظهار کرد: این میزان حدود ۳.۳ درصد از ازدواج دانشجویی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید
وی با از ازدواج ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو از سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۶۴ ازدواج منجر به طلاق شده که این میزان حدود ۲.۳ درصد را شامل می‌شود.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با تاکید براینکه تعداد طلاق‌های دانشجویی روند کاهش داشته است ادامه داد: در این راستا دوره‌های مختلفی برای دانشجویان برگزار می‌شود که این دوره‌ها تاثیر خود را در آمار نشان می‌دهد.
وی با تاکید براینکه برای کاهش طلاق دانشجویان دوره‌هایی اعم از دوره قبل ازدواج، حین ازدواج و بعد ازدواج است ادامه داد: همچنین دوره هایی برای دانشجویان در مشهد برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام قره‌داغی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری بیست و ششمین دوره ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان ابراز کرد: تخصیص کاروان‌های ویژه برای استان زنجان از تاریخ ۲۸ بهمن ماه تا اسفندماه ۱۴۰۲ از جمله اقداماتی است که برای این دوره انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشجویی با حضور همه زوج‌ها برگزار خواهد شد بیان کرد: ارائه تسهیلات ویژه دانشجو در دستور کار است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره رایگان برای زوج‌های دانشجو خبر داد و افزود: جلسات مختلف با ادارات و ارگان‌هابه جهت فراهم آوردن خدمات بهینه برای دانشجویان برگزار شده است.
قره‌داغی با اشاره به تمدید ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجان ادامه داد: مهلت ثبت تا ۹ آذرماه امسال ادامه دارد و محدودیتی در تعداد ثبت ‌نام‌ها وجود ندارد.
وی افزود: زوج‌های دانشجو با تاریخ عقد از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ می‌توانند در این دوره از ازدواج دانشجویی شرکت کنند.
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر