logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۳۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد:

لزوم هزینه بخشی از درآمد معدن انگوران در استان زنجان

لزوم-هزینه-بخشی-از-درآمد-معدن-انگوران-در-استان-زنجان
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: باید بخشی از درآمد معدن انگوران در جهت توسعه استان زنجان و در راستای اقدامات اکتشافی و ژئوفیزیکی معدنی استان هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مجید گلشنی در جلسه‌ای که با حضور نماینده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان زنجان برگزار شد ، اظهار داشت: باید درآمد بخش معدن برای توسعه و اکتشافات معدنی هزینه شود و با توجه به درآمد قابل توجه معدن انگوران در استان و اینکه تاکنون این امر ناچیز صورت گرفته است، ما بدنبال تحقق این امر در استان هستیم.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات اکتشافی در استان یادآور شد: با تغییر رویه صورت گرفته در حوزه اکتشافات بخش معدن مقرر شده 12 پروانه اکتشاف توسط ایمیدرو و 4 پروانه اکتشاف توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان عملیاتی گردد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان همچون سایر استان‌ها در جهت اکتشاف و حفاری معادن استفاده کرد تا بتوانیم از پتانسیل‌های معدنی موجود بهره‌مند شویم.

‌مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: خوشبختانه عملکرد استان در حوزه معدن در سال جاری قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده به طوریکه شاهد رشد 3 هزار درصدی سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سال جاری نسبت به سال گذشته هستیم.

وی در خصوص سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان عنوان کرد: با توجه به برنامه سند راهبردی توسعه استان باید تا پایان سال 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت گیرد که تاکنون 8 هزار و 500 میلیارد تومان محقق شده است.

گلشنی تصریح کرد : سرمایه گذاری صنعتی صورت گرفته در سال گذشته 6 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: ایجاد محدودیت واردات برای تولیدات استان که دارای کیفیت اقلام وارداتی بوده و امکان تامین نیاز کشور را برآورده می‌کند و نیز تخصیص ارز برای واحدهای بزرگ استان از جمله مواردی است که استان در حال پیگیری از وزارت صمت می‌باشد و با تحقق آنها شاهد توسعه واحدهای بزرگ صنعتی در استان زنجان خواهیم بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر