logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۳۲۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

تولید ۳.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن زنجان

تولید-۳.۵-میلیون-اصله-نهال-در-نهالستان-کوشکن-زنجان-
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به ظرفیت نهالستان کوشکن زنجان، گفت: در یک حرکت جهادی با احیاء زیرساخت‌ها و تولید انواع گونه‌های نهال جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب به تولید ۳.۵ میلیون اصله در سال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان؛ علی ایده‌لویی از حفر ۱۰ هزار چاله برای کاشت نهال‌های تولیدی در شهرستان طارم خبر داد.

بیشتر بخوانید

وی خاطرنشان کرد: تکلیف ما در طرح تولید یک میلیارد درخت، تولید ۱۶ میلیون نهال ظرف مدت چهار سال می‌باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مساحت نهالستان شهرستان طارم را ۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: همکاران ما برای تحقق این مهم شبانه‌روز در تلاش هستند و بویژه در زمینه ساخت و تامین زیرساخت‌های اولیه، تلاش‌های فراوانی انجام گرفته است.

ایده‌لویی با تاکید بر اینکه در طارم ۳۰۰ هکتار کاشت درخت را در نظر داریم اظهار کرد: تعاملات بسیار خوبی با بخش خصوصی انجام گرفته اما بشدت نیازمند کمک سازمان در خصوص تامین اعتبارات و هزینه‌های مورد نیاز هستیم.

وی تصریح کرد: به دلیل فقدان اعتبارات لازم با چالش کمبود نیروی انسانی برای کاشت نهال در ۱۰ هزار چاله آماده شده، مواجهه هستیم که امیدواریم با مساعدت و همراهی سازمان بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به ظرفیت نهالستان کوشکن زنجان، افزود: این نهالستان به مساحت ۴۹.۲۷ هکتار و با سطح مفید ۲۲.۲ هکتار تا قبل از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت حداکثر ۶۵۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف تولید می‌کرد که در یک حرکت جهادی با احیاء زیرساخت‌ها و تولید انواع گونه‌های نهال جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب به تولید ۳.۵ میلیون اصله در سال رسیده است.

وی همچنین از شروع روند انتقال نهال‌های تولید شده از انتهای پاییز سال‌جاری به عرصه‌های تعیین شده کشت، خبر داد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر