logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۱۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با فصل گرما؛

چنگ انداختن بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب بر گلوی اهالی روستای کوشکن زنجان

چنگ-انداختن-بوی-نامطبوع-تصفیه-خانه-فاضلاب-بر-گلوی-اهالی-روستای-کوشکن-زنجان
انتشار بوی نامطبوع از تصفیه خانه شهر زنجان موجب آزار و اذیت ساکنین روستای کوشکن و همچنین دانشجویان و کارکنان دانشگاه زنجان شده است.

به گزارش موج رسا; انتشار بوی نامطبوع از تصفیه خانه شهر زنجان موجب آزار و اذیت ساکنین روستای کوشکن و همچنین دانشجویان و کارکنان دانشگاه زنجان شده است.

بیشتر بخوانید

در این باره یکی از ساکنین روستای کوشکن گفت: بوی بد ناشی از تصفیه خانه به حدی است که در این فصل گرما حتی نمی‌توانیم کولر را روشن کنیم و عصرها تا اخر شب این بوی بد به اوج خود می‌رسد و آرامش را از ما سلب کرده است.

وی افزود: بوی نامطبوع گاها به حدی شدید است که نمی توانیم داخل خانه‌های خود بنشینیم و زمانی که وزش باد نیز تند تر می‌شود شرایط حادتر می‌شود.

در این خصوص علیرضا جز قاسمی در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب زنجان طبیعتا به دلیل خروج برخی گاز‌ها بوی نامطبوع دارد اما شعاع انتشار کم است ولی در برخی مقاطع با وزش باد این بو در محیط پخش می‌شود اما پخش بوی نامطبوع دائمی نیست.

وی افزود: لجن حاصل از فاضلاب نیز طی فرایندی بی‌بو شده و سرمایه‌گذار در دست اقدام برای بسته‌بندی آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: تصفیه خانه فاضلاب دو مدول دارد که یک مدول توسط شرکت آب و فاضلاب ساخته و بهره‌برداری شده و مدول دوم نیز توسط سرمایه‌گذار به بهره‌برداری می‌رسد البته هر مدول تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدول دوم نیز امسال وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد تصریح کرد: با این اقدام ظرفیت تصفیه خانه به اندازه ۴۲۰ هزار نفر جمعیت شهر زنجان خواهد شد.

جزقاسمی اذعان کرد: بعد از تصفیه دو خروجی برای آب وجود دارد یکی برای استفاده از پساب، در بخش صنعت است که روزانه ۱۲ هزار مترمکعب با راشا کاسپین قرار داد بسته شده و زیرساخت‌ها آمده است.

 وی از بسته شدن قرارداد ۱۲ هزار متر مکعب پساب با سه شهرک از جمله شهرک صنعتی اشراق، نوآوران و شهریار خبر داد و گفت: عملیات اجرای انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان به این سه شهرک درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان به ارتقاء مدول نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار جمعیت تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر