logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۳۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

آموزش و پرورش زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند

آموزش-و-پرورش-زنجان-در-حوزه-آسیب‌های-اجتماعی-برنامه‌های-مختلفی-برگزار-می‌کند
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

عباس غیاثی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بیان اینکه خانواده، مدرسه و اجتماع عوامل مهم در شکل گیری وضیت دانش آموز  در جامعه است گفت: پرخاشگری در مدارس بین دانش آموزان روند افزایشی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زمانی که درگیری‌ها در مدارس میان دانش آموز و معلم یا دانش آموز با دانش آموز صورت میگیرد در مرحله اول پرونده برای دانش آموزان در مدارس تشکیل می‌شود و رفتار دانش آموز بررسی می‌گردد گفت: اگر دانش آموز پرخاشگر باشد به مراکز مشاوره برای درمان و مشاوره معرفی می‌گردد.

وی افزود: اگر مشکل مربوطه حل نشد و تشخیص داده شد که دانش آموز دارای اختلال رفتاری است به روانپزشک معرفی می‌گردد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: برای کنترل هیجان در بین دانش آموزان در مدارس نیز دوره‌هایی در نظر گرفته می‌شود و آموزش‌های لازم برای کنترل هیجان به دانش آموز ارائه می‌گردد.

غیاثی ابراز کرد: اگر درگیری در مدرسه بین دانش آموزان و معلمان بیشتر شود به حوزه دادگستری ارجاع داده می‌شود و زمانی که دانش آموز با معلم در مدرسه درگیر شود معلم از حق خود می‌گذرد مگر اینکه معلم خود شاکی بوده و در درگیری ضربه و شتم صورت گرفته باشد.

وی افزود: ۹۹درصد درگیری دانش آموز با معلم‌، در واقع معلمین از حق خود می‌گذرد و پرونده‌ای برای دانش آموز تشکیل داده نمی‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: اگر دانش آموز با دانش آموز دیگر درگیر شود پرونده تشکیل شده به شاکی خصوصی همان اولیای دانش آموز مربوط می‌شود.

غیاثی ابراز کرد: امکان درگیری لفظی بین دانش آموان وجود دارد که به دلایل مختلفی می‌تواند باشد و می‌تواند منشا آن در خانواده، مدرسه و جامعه باشد و نباید تک بعدی به این قضایا نگاه کرد.

وی تصریح کرد: باید بک طرح پژوهشی در این باره در سطح استان انجام شود و راهکارهایی در این زمینه ارائه شود تا در آینده مشکلات کمتری در این موارد در جامعه و مدرسه روبرو باشیم.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌‎های اجتماعی آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: اکنون آموزش و پروش اقداماتی که برای کنترل درگیری بین دانش اموزان در نظر گرفته بحث کنترل هیجان و خشونت در بین دانش آموزان است.

غیاثی تاکید کرد: آموزش‌های لازم در جهت بهبود و کنترل خشونت بین دانش آموزان در مدارس  صورت می‌گیرد و نباید انتظار داشت با یکی الی دو جلسه وضعیت بهبود یابد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر