logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۲۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

موفقیت ۹۸ درصدی اجرای طرح نفس در استان زنجان

موفقیت-۹۸-درصدی-اجرای-طرح-نفس-در-استان-زنجان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طرح نفس از تیرماه سال گذشته در استان اجرای شده است گفت: این طرح در استان زنجان با موفقیت ۹۸ درصد مواجه است.

مشهود تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نفس در سطح استان تا پایان مردادماه 1402 تعداد 448 مادر واجد شرایط شناسایی شده و مشاوره رایگان برای آنها داده شده است گفت: از این میان 439 نفر از سقط منصرف و به بارداری ادامه داده‌اند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: 25 درصد مادران شناسایی شده تا پایان مردادماه حمایت مالی و معیشتی و 75 درصد صرفا با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از سقط منصرف شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح نفس در استان اقدامات متعدد در پایگاه‌های مشاوره برای مادران باردار و دارای جنین سالم انجام شده است.

تقی‌لو ادامه داد: طرح نفس از جمله طرح‌های مهم برای افزایش جمعیت در جامعه محسوب می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه غم‌انگیزتر است، آمار بالای سقط‌‌‌های جنایی است که به این بحران دامن‌ زده است. 

تقی‌لو ابراز کرد: اجرای طرح نفس نجات فرزندان سالم از سقط از تیرماه سال گذشته در استان آغاز شده است که این طرح در استان زنجان با پیشرفت ۹۸ درصد مواجه است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر