logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۹۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

تولد 7 نوزاد در قالب اجرای طرح نفس در استان زنجان

تولد-7-نوزاد-در-قالب-اجرای-طرح-نفس-در-استان-زنجان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان بابیان اینکه طرح نفس با هدف کاهش سقط جنین در زنجان اجرا می‌شود گفت: استان زنجان رکورد دار طرح نفس می باشد و این آمار حتی بیشتر از استان خراسان رضوی است که خود بانی این طرح شده بود.

مشهود تقی‌لو در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اجرای طرح نفس در استان زنجان، اظهار کرد: این طرح به همت بسیج جامعه پزشکی استان و با همکاری ماماها و پزشکان متخصص زنان در استان زنجان در حال اجرا است. 

وی افزود: تا پایان دی ماه 151 مادر اقدام کننده به سقط جنین شناسایی و مشاوره‌های لازم در این زمینه انجام شده است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر از مادران باردار که تصمیم به سقط جنین داشتند تصریح کرد: این مادران با مشاوره‌های متعدد و راهنمایی پزشکان مربوطه تصمیم به انصراف قطعی داده‌اند و الان نیز در طی مراحل طبیعی بارداری هستند.    

وی خاطر نشان کرد: 7 نوزاد متولد شده حاصل از اجرای طرح نفس است که با موفقیت در استان زنجان در حال اجرا می‌باشد.   

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه امید است تعداد مادران که تصمیم به سقط دارند شناسایی و راهنمایی‌های ویژه جهت منصرف شدن از این تصمیم داشته باشند.   

تقی‌لو با بیان اینکه در برخی از موارد شاهد سقط‌هایی هستیم که از نظر علمی قابل توجیح نیست و افراد اقدام به سقط جنین سالم می‌کنند ادامه داد: در این طرح با آموزش‌هایی که به ماماها و متخصصان زن داده شده است، هدفمندانه به دنبال کاهش سقط‌هایی هستیم که ضرورت ندارد.   

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه این‌ طرح به صورت پایلوت اجرا شده همراه با موفقیت بوده است گفت: طرح نفس برنامه‌ای در راستای نجات فرزندان سقط است. که این طرح در استان زنجان با موفقیت پیش رفته است.  

وی افزود: استان زنجان بیشترین موفقیت حاصل از این طرح را به خود اختصاص داده است و این رقم و آمار از استان خراسان رضوی که خود بانی این طرح بوده بیشتر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر