logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۱۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست بهزیستی استان زنجان:

۳۰ مرکز و دفتر مشاوره‌ خدمات روانشناختی حضوری در سطح استان فعال است

۳۰-مرکز-و-دفتر-مشاوره‌-خدمات-روانشناختی-حضوری-در-سطح-استان-فعال-است
سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ مرکز به صورت تخصصی در زمینه خانواده، ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه در سطح استان فعالیت دارد گفت: ۳۰ مرکز و دفتر مشاوره‌ خدمات روانشناختی حضوری در سطح استان فعال است.

به گزارش موج رسا; نعمت ملکی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با بیان اینکه ۶۴ درصد خانوارهای تحت پوشش مستمری‌بگیر هستند اظهار کرد: ۳۶ درصد دیگر از خانوارهای تحت پوشش از سایر خدمات بهره‌مند می‌باشد. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: در هفته جاری ۱۲ طرح اشتغالزایی با حضور کارفرمایان نمونه و همچنین ۲ مرکز مشاوره در شهرهای زنجان و ابهر افتتاح می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: ۲ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در خرمدره، دیدار کارکنان بهزیستی با امام جمعه و آغاز به کار نمایشگاه توانمندی جامعه بهزیستی شهرستان‌های ابهر و خرمدره را از دیگر برنامه‌های این هفته در نظر گرفته شده است.  ملکی تاکید کرد: در سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار و برای یک‌ هزار و ۱۲۳ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار نیازمند و دارای پرونده بهزیستی می‌توانند از پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهره‌مند شوند که باید حداکثر تا پنج سال نسبت به ارائه فیش واریزی خود اشتغالی به مددکار مربوط و ارائه لیست صورتحساب کارفرما به کارشناس اشتغال بهزیستی استان اقدام کنند. 

سرپرست بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در حال حاضر هشت درصد خانوارهای استان به تعداد حدود ۳۰ هزار شهروند زنجانی تحت پوشش بهزیستی بوده و از این تعداد حدود ۱۹ هزار خانوار مستمری دریافت می‌کنند.  ملکی گفت: ۲۳ واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته بهزیستی با حضور خیرین و به صورت نمادین در شهرستان ایجرود افتتاح می‌شود. 

وی تصریح کرد: در زمان حاضر ۳۰ مرکز و دفتر مشاوره‌ خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که از این تعداد ۱۱ مرکز به صورت تخصصی در زمینه خانواده، ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه و سلامت جنسی فعالیت می کند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان افزود: به زوجینی که 5 سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته و این زوج در طی این مدت صاحب فرزند نشده باشند با توجه به اینکه یکی از آنها بیش از 30 سال سن داشته باشد، دختران و زنان بدون شوهر که حداقل 30 سال سن داشته و خانواده‌های دارای اولاد که حداقل یکی از آنها بیش از 30 سال سن داشته باشند فرزند خوانده تعلق می‌گیرد.

ملکی ابراز کرد: خط 123 بهزیستی استان همه روزه و به صورت 24 ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم در بحران‌های فردی و اجتماعی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر