logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد:

بهزیستی بینایی نزدیک به ۳۰ هزار کودک زنجانی را غربال کرد

-بهزیستی-بینایی-نزدیک-به-۳۰-هزار-کودک-زنجانی-را-غربال-کرد
مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است که بصورت سالانه و با هدف گذاری صحیح انجام می شود و از اردیبهشت سال جاری تاکنون نیز نزدیک به ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی  تعداد پایگاه های غربالگری تنبلی چشم را ۳۶ پایگاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E   (۴ دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستانها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام می دهند و منتظر مراجعه کودکان هستند.

وی در خصوص تعرفه ارایه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: بهزیستی از خانواده های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه ی درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم  حمایت می کند وهزینه ی غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه  ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان و با چارت اسنلن ۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان و در بخش دولتی با دستگاه ۹ هزار و ۵۲۰ تومان و با چارت اسنلن ۴ هزار و ۴۷۰ هزار تومان است.

حسینی ضمن توصیه به خانواده ها جهت غربال بینایی همه ساله کودکان ۳ تا ۶ سال، افزود: بهترین زمان برای تشخیص ودرمان تنبلی چشم، سنین زیر ۵ سالگی است ودر صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

این مقام مسئول  تاکید کرد: والدین با در دست داشتن شناسنامه و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به مراکزمثبت زندگی و پایگاه های غربالگری مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ]
مستمری های بهزیستی کمه و واقعا کفاف زندگی رو نمیکنه من از نزدیک با این مددجویان کار می کنم به نظر خالی از لطف نیست این مورد رو پیگیری کنید اگر بتونید کاری کنید دعای خیر خیلی ها پشت سرتون میاد
فرم ارسال نظر