logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۰۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

والدین بستر ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند

والدین-بستر-ازدواج-آسان-جوانان-را-فراهم-کنند
امام جمعه زنجان گفت: والدین بستر ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و تجملات را کنار بگذارند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به چند کشور آمریکایی از جمله ونزوئلا و نیکاراگوئه اظهار داشت: قطعا این سفر تاثیر مثبتی در مناسبت‌های کشورهای طرف قراداد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۷ خرداد یکی از روزهای تاریخی در انقلاب اسلامی است، اذعان کرد: تشکیل جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اقدامات ارزشمندی است که تاثیرات مثبتی نیز داشته است.

وی بیان کرد: تشکیل سازمان جهاد سازندگی نقش موثری در رفع محرومیت و حل مشکلات نیازمندان و محرومان داشته است.

امام جمعه زنجان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) با بیان اینکه باید از این دو بزرگوار در بحث ازدواج الگو‌برداری کنیم یادآور شد: امروز ازدواج‌ها خیلی سخت شده است و تجملات هم زیاد، در حالی که باید این مراسم را ساده برگزار کرد.

وی با بیان اینکه گاها سخت‌گیری‌ها و تجملات مانع ازدواج جوانان می‌شود تاکید کرد: والدین بستر ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و تجملات را کنار بگذارند.

امام جمعه زنجان با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و انرزی گفت: بیشترین میزان مصرف در بخش کشاورزی و صنعت است و تنها ۷ تا ۱۰ درصد در بخش خانگی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان فرموده‌اند که خداوند اسراف کاران را دوست ندارد خاطر‌نشان کرد: بنابراین باید نحوه درست مصرف کردن و صرفه‌جویی پیشه راه ما قرار داشته باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر