logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

هدفگذاری صادرات ۴۷۰ میلیون دلاری برای استان زنجان/ برخی از محصولات کشاورزی از گمرک زنجان صادر می‌شود

هدفگذاری-صادرات-۴۷۰-میلیون-دلاری-برای-استان-زنجان-برخی-از-محصولات-کشاورزی-از-گمرک-زنجان-صادر-می‌شود-
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای صادرات استان یک هدفگذاری استانی وجود دارد و برای امسال ۴۷۰ میلیون دلار هدفگذاری شده که 10 درصد از این میزان مختص کشاورزی است، گفت: هماهنگی انجام و زیرساخت‌ها و رویه‌های گمرکی اصلاح شد تا قسمتی از محصولات کشاورزی از گمرک زنجان خارج شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در راستای صادرات استان یک هدفگذاری استانی وجود دارد و برای امسال ۴۷۰ میلیون دلار هدفگذاری شده که از این میزان 10 درصد مختص کشاورزی است، اظهار داشت: در کنار این امر تلاش شده بود تا سبد صادراتی استان نیز افزایش یابد، چراکه استان به شکل سنتی فقط در چند محصول توانمند بود و صادرات را داشت.

وی با بیان اینکه سعی بر این بوده تا سبد صادراتی در استان افزایش یابد، افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که در صنایع غذایی وجود دارد، تلاش بر این شد تا صادرکنندگان حوزه کشاورزی که زنجانی هستند به جای اینکه از گمرکات مرزی کالای خود را صادر کنند از گمرک زنجان صادرتشان را انجام دهند، هماهنگی انجام و زیرساخت‌ها و رویه‌های گمرکی اصلاح شد تا قسمتی از محصولات کشاورزی از گمرک زنجان خارج شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه زنجان ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی خصوصا در حوزه آبزیان دارد، عنوان کرد: برای بازار آبزیان در روسیه اقدامات انجام شده و در حال حاضر مشغول مذاکره با این کشور هستیم تا در آینده‌ای نزدیک صادرات به روسیه را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص صادرات محصولات باغی برای سیب و زیتون ارتباطی با صادرکنندگان و طرف‌های خارجی انجام شده و مذاکرات خوبی در این راستا انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: تا سال گذشته تولید زیتون کم بود تنها نیاز استان را تامین می‌کرد و برنامه‌ای برای صادرات نبود اما از سال جاری با توجه به افزایش میزان تولید تصمیم برای صادرات این محصول شده است.

رنگرونا با بیان اینکه برنامه‌ ریزی این است تا بتوانیم در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در بازار‌های جهانی مشتری داشته باشیم، گفت: کشمش از جمله محصولاتی است که در حال صادرات است اما سعی بر افزایش میزان صادرات است. با این حال تلاش این است تا گام‌های موثر تری در زمینه رشد صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم و این روند را ادامه دهیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر