logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۷۴۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

گزارش پیمان جبلی از کارنامه خود در مقام رئیس رسانه ملی

گزارش-پیمان-جبلی-از-کارنامه-خود-در-مقام-رئیس-رسانه-ملی
پیمان جبلی رییس صداوسیما با حضور در برنامه «صف اول» در شبکه خبر و شبکه یک سیما به ارائه گزارشی از عملکرد چند ماهه خود پرداخت.

به گزارش موج رسا; پیمان جبلی امشب سه شنبه ۲۸ تیرماه در برنامه «صف اول» در شبکه خبر حضور یافت و به ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول این چند ماهه ریاستش بر سازمان صداوسیما پرداخت.

این برنامه به طور زنده از دو شبکه یک و خبر پخش شد.

برنامه‌ریزی عجیب این گفتگو و همزمانی آن با پوشش زنده رویداد مهم نشست مشترک روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه که باعث منقطع شدن گفتگو با رئیس رسانه ملی شد، از نکات قابل تامل بود و مشخص نیست با توجه به مشخص بودن این همزمانی چرا گزارش کار پیمان جبلی به زمانی دیگر موکول نشد.

پیمان جبلی در شروع سخنانش درباره نقدها بیان کرد: ما اگر خود را به عنوان رسانه ملی سازمان ارتباطی می‌دانیم نیاز داریم به نقد و نیاز داریم به انچه که در نتیجه عملکرد ما گفته می‌شود. انچه که در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارد ما به عنوان فرصت تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر تمام تولید کنندگان، محتوای فاخر اصیل رو به جلو تولید کنند، کمک به رسالت سازمان است و اگر آنها هم ضریب نفوذشان افزایش یابد کمک به رسانه ملی است.

جبلی در ادامه در پاسخ به نحوه برخورد با تولیدات و محتوای مخرب و برخی آثار شبکه خانگی پاسخ داد: ما در رویکرد تحولی در راهبردهای دوره جدید تحول در محتوا، رویکرد و ساز و کار را الگوی خود قرار دادیم که یکی از آنها رفتار هم افزایی است که می‌تواند رویکرد باشد. این یعنی هم رسانه‌ای که در پیش برد اهداف فرهنگی جامعه «هم افزا» باشد او را همکار بدانیم.

رئیس صداوسیما بیان کرد: ما از وجود فعالان فرهنگی نه تنها استفاده می‌کنیم که مکمل خود می‌دانیم. وظیفه سازمان در قانون مشخص است وظیفه ما تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است که قانون بر عهده ما گذاشته است نزدیک ترین قانون در این زمینه قانون بودجه ۱۴۰۱ است. در رویه قضائی هم که وجود دارد صداوسیما را مسئول می‌دانند.

وی اضافه کرد: ما به فعالان فرهنگی و سازمان‌های رسانه‌ای در فضای فرهنگی نگاه هم افزا محوری داریم و به عنوان فرصت نگاه می‌کنیم.

جبلی ضمن هشدار تصریح کرد: اگر جایی ملاحظه کنیم که در صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی خلاف فرهنگ اصیل و هنجارهای اخلاقی و انچه مردم به عنوان هنجار می‌دانند خلافش باشد قطعاً در تعامل با سکوی انتشار یعنی پلتفرم‌ها، سعی داریم آن را بر طرف کنیم و اگر به نتیجه نرسد از ابزارهای قانونی بهره می‌گیریم.

وی افزود: بخش عظیمی از فعالان این عرصه در هم‌افزایی و تعامل با سازمان مشغول فعالیت هستند ما با آنها ارتباط داریم و حتی می‌توانیم از امکانات سازمان استفاده کنیم برای اعتلای آنها و شاخص آنها تولید محتوای فاخر فرهنگی است.

جبلی در بخش دیگر در حوزه خبر و اینکه پیشرفت در این حوزه چطور بوده است بیان کرد: شاید هنوز به میانه راه هم در حوزه سیاست‌های تحولی نرسیده‌ایم. ما در این ده ماه فرصتی را برای اسیب شناسی دوره‌های گذشته در حوزه اطلاع رسانی و خبر گذاشتیم از مشورت‌ها بهره گرفتیم و تلاش کردیم به گونه‌ای حرکت کنیم قدم به قدم سیاست‌ها را ایجاد کنیم.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر