logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۴۷۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
در بازدید از پروژه‌های شهری زنجان مطرح شد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری جزو اولویت‌های اصلی شورای شهر زنجان/ پروژه سبزه میدان زنجان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مواجه است

تکمیل-پروژه‌های-نیمه‌تمام-شهری-جزو-اولویت‌های-اصلی-شورای-شهر-زنجان-پروژه-سبزه-میدان-زنجان-با-پیشرفت-فیزیکی-۶۷-درصدی-مواجه-است
در حاشیه بازدید از پروژه‌های زنجان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مورد تاکید شورای شهر زنجان قرار گرفت و علت طولانی شدن تکمیل پروژه سبزه میدان تغییرات اساسی ایجاد شده در این پروژه عنوان شد.

به گزارش موج رسا; احمد صفا، مدیر پروژه سبزه میدان زنجان در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر زنجان و خبرنگاران از پروژه‌های شهری زنجان با بیان اینکه در ابتدای این پروژه تصمیم بر این بود که این پروژه در حد ۶۴ میلیاردی اجرا شود اظهار کرد: بعد از شروع کار کم و کسرها مشخص شد و دیدیم که می‌توانیم به کیفیت این پروژه بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه نظرات شوراهای دوره قبل و این دوره برای اجرای طرح اعمال شده است افزود: براساس این نظرات و تصمیم‌ها یک تغییرات اساسی برای پروژه اعمال شد و این تغییرات اساسی بود که باعث طولانی شدن این پروژه شده است.

مدیر پروژه سبزه میدان زنجان با بیان اینکه اکثر شهروندان از این تغییرات اطلاعی ندارند و برای همین منظور انتظار داشتند که پروژه سرموعد دو سال به اتمام می‌رسید بیان کرد: اگر قرارداد این پروژه براساس قرار قبلی انجام می‌شد باید دو ساله به اتمام می‌رسید اما پروژه‌ از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌شد.

وی با تاکید براینکه پروژه سبزه میدان می‌تواند یکی از پروژه شاخص استان باشد بیان داشت: ساختمان این پروژه که با تالار پروژه نامگذاری شده که در تغییرات جدید پارکینگ به این مجموعه اضافه شده است.

صفا با تاکید براینکه معارضات یکی از عواملی که منجر به کندتر شدن روند اجرای پروژه شده است بیان داشت: همکاری دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری در اجرای پروژه‌ها بسیار تاثیرگذار است و انتظار داریم دستگاه‌های خدمات رسان در این پروژه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۹ میلیارد تومان در دو سال گذشته برای تملک این پروژه هزینه شده است بیان داشت: تملکات قبلی این پروژه بالای یک هزار میلیارد تومان بود.

مدیر پروژه سبزه میدان زنجان با بیان اینکه این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی مواجه است بیان داشت: در بازه زمانی دو سه ماه گذشته پیشرفت فیزیکی پروژه بالای ۱۵ درصد بوده است.

سبزه میدان

بازدید

وی با بیان اینکه اقدامات شورای شهر در روند اجرای پروژه بسیار تاثیرگذار بود ادامه داد: تسریع در مصوبات شورای شهر موجب سرعت دادن در روند اجرای پروژه سبزه میدان شده است.

صفا با تاکید براینکه مسائل و مشکلات در روند اجرای پروژه‌های شهری وجود دارد و منکر مشکلات نیستیم ادامه داد: با حمایت‌هایی که از روند اجرای پروژه سبزه میدان می‌شود به قطع یقین تعطیلی در کار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده پروژه سبزه میدان مهرماه و یا آبان ماه سال آینده به بهره‌براری می‌رسد افزود: به لحاظ اعتبارات این پروژه مشکلی نداریم و تامین مالی پروژه در بودجه سال آینده شهرداری پیش‌بینی شده و به هر اندازه به این پروژه اعتبارات داده شود روند سرعت اجرای آن افزایش می‌یابد.

مدیر پروژه سبزه میدان زنجان با اشاره به اینکه ۹۳ میلیارد تومان پرداختی صورت وضعیت‌های پیمانکار این پروژه بوده است ادامه داد: برای تکمیل این پروژه نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا به پروژه تزریق شود و پروژه با کيفيت مطلوبی به اتمام برسد.

خریداری 36 دستگاه مینی‌بوس به منظور نوسازی ناوگان شهری

منصور سلطانی‌محمدی، سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه اولویت شهرداری، اجرای طرح‌های مهمی است که برخی از آن‌ها سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: به غیر از این طرح‌های ادامه‌دار، تمرکز روی مطالعات ترافیکی و تسریع در عبور و مرور شهری و احداث باغ ۶.۵ هکتاری هاشمی‌نژاد از جمله طرح‌های عمده شهرداری برای سال آینده است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده به‌ دنبال اتمام طرح مطالعات ترافیکی خواهیم بود، اظهار کرد: طرح باغ هاشمی‌نژاد نیز در سال آینده در ۶.۵ هکتار فضا وارد فاز اجرایی خواهد شد البته در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی در قالب محلات به مرحله اجرا درآمده است.

سلطانی‌محمدی به تحقق 100 درصدی بودجه عمرانی شهرداری زنجان در ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این امر نشان‌دهنده اقدامات انجام‌شده در حوزه عمرانی است و شهروندان باید از این بابت، خیال‌شان راحت باشد که کارهای عمرانی منطبق با برنامه‌ها در حال پیگیری است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای سبز نیز اقدامات توسعه‌ای انجام شده تا سرانه شهروندان در این بخش، افزایش یابد البته کاشت درختان مثمر در دستور کار بوده و ۱۰ هزار اصله درخت در این رابطه کاشته شده است.

سرپرست شهرداری زنجان به خرید مینی‌بوس برای الحاق به ناوگان شهری زنجان اشاره کرد و گفت: ۳۶ دستگاه مینی‌بوس برای نوسازی ناوگان در حال خرید است و به زودی آغاز به‌ کار خواهد کرد همچنین افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی نیز از جمله اقداماتی است که در 4 ماه گذشته پیگیر این موضوع بودیم.

وی با اشاره به موضوع سد معبر اظهار داشت: اُرگان‌های مختلف باید متولی این امر باشند اما شهرداری به لحاظ اجرایی در کنار مردم است البته به‌ دنبال واگذاری حوزه سد معبر به بخش خصوص هستیم تا امور با سرعت پیگیری شود.

تکمیل پروژ‌ه‌های شهری اولویت‌ اصلی شورا شهر زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت شورا و شهرداری شتاب دادن به پروژه‌های شهری اظهار کرد: تما تلاش ما این است که  تا اوایل سال آینده بسیاری از پروژه‌های شهری به پایان برسد.

منصور مرادلو تکمیل پروژه های شهری را از مطالبات مردم زنجان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در زمان مقرر بتوانیم پروژه های را به اتمام برسانیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی بودجه امسال شهری زنجان را 829 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: استفاده درست و به جا از بودجه و نظارت بر روند هزینه شدن آن در پروژه ها جزو وظایف همه اعضای شورای است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یکی از مهمترین برنامه‌های شورا و شهرداری برای سال آینده را انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه‌های شهری اعلام کرد و گفت: این قرارداد بسیار عظیم است که به زودی جزئیات آن به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

بازدید

بهره‌برداری بخش یوترن پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان اوایل سال آینده

علیرضا انصاری سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان در مورد تکمیل دور برگردان غیرهمسطح پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان افزود: این پروژه در سال 97 کلنگ‌زنی شده و در مدت یک سال پل اصلی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با توجه به موضوع ایمنی و ترافیک شهری نیاز به دور بردان داشت که قسمت دور برگردان آن همزمان با اجرای پروژه آغاز شده است.

بازدید

انصاری با اشاره به اینکه بخش معارضات شهری با دستگاه‌های خدمات رسان عمده مشکلات این پروژه بود که عمده مشکل آن برطرف شده است ادامه داد: در حال حاضر تکمیل دور برگردان غیرهمسطح پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان در مراحل پایانی است.

وی با تاکید براینکه لاین جنوبی پروژه به مدت 3 ماه و لاین شمالی به مدت 1.5 ماه به منظور تکمیل پروژه مسدود خواهد شد افزود: کارهای عمده ظرف چندماه  گذشته در اجرای این دوربرگردان انجام شده است و تکمیل این پروژه نیاز به ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان با تاکید براینکه بخش یوترن پل امام حسن مجتبی(ع) زنجان اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: با تکمیل این پروژه بار ترافیکی در این مسیر کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا امروز برای این پروژه 50 میلیارد تومان هزینه شده است افزود: از این میزان اعتبار برای تملک‌های پروژه نیز هزینه شده است.

طرح بازگشایی امتداد محور پادگان زنجان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

علیرضا انصاری سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان در ادامه بازدید از پروژه های شهری با اشاره به اینکه شهرداری زنجان در حوزه عمرانی اقدامات قابل توجهی انجام داده است، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری بحث بازگشایی پادگان است که امروز فقط آسفالت آن به علت برودت هوا باقی مانده است.

وی افزود: طرح بازگشایی امتداد محور پادگان زنجان به طول یک کیلومتر با دو باند 12متری به سمت تقاطع محور(سردار سلیمانی) درامتداد خیابان اول شهرک کارمندان زنجان بود که دارای پیشرفت اجرایی 90 درصدی است و با بازگشایی این محور شمالی زنجان مشکلات ترافیکی این منطقه از شهر حل خواهد شد و پیش بینی می شود تا سال 14001 این محور به مرحله بهره برداری برسد.

پروژه

وی با اشاره به اینکه این مسیر شامل ۲ باند اصلی ۱۲ متری و ۲ باند ۶.۵ متری کندرو است، افزود: عملیات زیرسازی، جدول کشی، دیوار کشی اطراف محور به دلیل عبور آن از میان پادگان، همگی انجام شده  و بحث نورپردازی نیز در دست پیگیری است.

بهره‌برداری پروژه تجاری اداری مهدوی در سال آینده

داود نوری رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری زنجان در مورد وضعیت پروژه تجاری اداری مهدوی گفت: مساحت تجاری این مجتمع ۱۵هزار و ۴۱۵ متر مربع بوده و بخش نیز ۴ هزار و ۸۴۵ متر مربع بوده و کل زیر بنای این پروژه ۳۵ متر مربع است.

وی با بیان اينکه براساس برآوردهای انجام شدهدارزش این پروژه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد این پروژه تکمیل شده است.

نوری با بیان اینکه اوایل سال ۱۴۰۱ این پروژه یکی از پروژ‌ه‌های شاخص سرمایه‌گذاری زنجان خواهد بود که به مرحله بهره‌برداری می‌رسد افزود: فضاهای خوبی از جمله بخش فرهنگی، کافی‌شاپ، رستوران و قسمت‌های تجاری در این پروژه تعریف شده و ساخت این پروژه از سال ۹۵ استارت خورده است.

وی با تاکید براینکه این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و سال آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد ادامه داد: این پروژه با توجه به موقعیت قرارگیری قطعا توجیه اقتصادی خواهد داشت و در سال ۹۵ بیش از ۹۶ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر