logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۳۴۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس قدرت بازدارندگی ایران را در نظام بین‌الملل افزایش داده است

دفاع-مقدس-قدرت-بازدارندگی-ایران-را-در-نظام-بین‌الملل-افزایش-داده-است
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.

به گزارش موج رسا; امیر نبی سهرابی امروز در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهارداشت: غمگین‌ترین روزهای عمر اسلام روزهای آخر ماه صفر است.

وی ادامه داد: شهید شهریاری و افراد بزرگی از استان زنجان در مسئولیت‌های نظام فعالیت دارند که موجب افتخار بوده و ۳۵۳۵ شهید تقدیم شده از سوی این استان مایه افتخار است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز به ساختار، ابزار و شیوه نوین دارد که اگر نسل جدید را با چنین روش‌هایی با دفاع مقدس آشنا نکنیم، چیزی از دفاع مقدس نخواهند فهمید.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس نیازمند راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه است تا نسل جوان با ارزش‌‌های دفاع مقدس آشنا شوند، افزود:  همانطور که سایر کشورها ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌ها را در راس امور خود قرار داده‌اند باید هر چه زودتر این ساختار در استان زنجان نیز راه‌اندازی شود.
سهرابی بیان داشت: دنیا برای بقای جنگ و تفکر نیروهای نظامی خود مراکز فرهنگی احداث کرده‌اند اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی در زنجان این مرکز راه‌اندازی نشده است که اگر این موزه تکمیل نشود، نسل‌های آینده ما را نمی‌بخشند.
وی با اشاره به اینکه روسیه دارای موزه‌های فرهنگی است که جنگ‌های خود با ایران را به صورت نقاشی ارائه کرده‌اند، گفت: دانش‌آموزان پایه ابتدایی از آن موزه بازدید کرده و معلمان این جنگ‌ها را تشریح می‌کنند که این امر نشان می‌دهد نسل جوان را باید با افتخارات گذشته آشنا کرد.
این مسئول یادآورشد: برای ادامه بقا و ادامه ابرقدرتی و آشنایی همه جوانان و نوجوانان با افتخارات گذشته نیازمند مراکز فرهنگی هستیم.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: آلمان‌ها که همواره ایجاد کننده جنگ در جهان بوده‌اند دارای موزه‌ها و مراکز فرهنگی هستند که افتخارات خود را به نمایش می‌گذارند.
سهرابی بیان داشت: کشورهای استعماری و مستبدانه مراکز فرهنگی می‌سازند تا نسل آینده به آنها افتخار کنند در حالی که جنگ ما همواره در موضع دفاع بوده و مقاومت مردم، رهبری امام خمینی(ره) و ایثارگری رزمندگان اسلام موجب پیروزی در جنگ شد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجی است که باید تا ۱۰۰ سال آینده از آن استخراج کنیم، یادآورشد: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.
این مسئول تصریح کرد: دفاع مقدس موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت و نگاه توحیدی به قدرت شد و دوران دفاع مقدس موجب شد تا جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای به برکت دوران دفاع مقدس و مدیریت سردار سلیمانی خاموش شود.
جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از دفاع مقدس استفاده کنیم در حالی که نقش مردم در اداره جنگ مثمر ثمر بوده و برای موفقیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و برای تمدن سازی باید نقش مردم بازتعریف شود.
سهرابی گفت: مردمی بود دفاع مقدس موجب شد برتری تسلیحاتی دشمن از بین برود همانگونه که مردمی کردن جنگ در منطقه موجب ابتر ماندن تهاجم آمریکا به عر اق و افغانستان و شکست صهئونیست‌ها در برابر مقاومت مردم لبنان شد.
وی با بیان اینکه صدور انقلاب و ایستادن و اتکا به خود، ارتقای شجاعت و فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوی استکبار ستیزی از ثمرات دوران دفاع مقدس است، افزود: الگوگیری از دفاع مقدس موجب پیروزی مردم یمن،  لبنان و فلسطین شد.
این مسئول ادامه داد: سرمایه‌ها و گنجینه‌های دفاع مقدس در حال و آینده باید موجب افزایش بازدارندگی شده و سالیان سال از پیام این دوران با روش‌های روزآمد برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ این دوران بهره‌مند شد.
وی از مسئولان آینده استان زنجان خواست برای تکمیل مرکز فرهنگی کمک کرده و احداث این موزه تسریع یابد.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر