logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۲۷۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

سیمان مورد نیاز بازار زنجان باید تامین شود

سیمان-مورد-نیاز-بازار-زنجان-باید-تامین-شود
استاندار زنجان با تاکید بر تامین سیمان مورد نیاز بازار زنجان گفت: برق کارخانه‌های سیمان زنجان نباید به هیچ عنوان قطع شود و همچنین باید سیمان مورد بازار زنجان تامین شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به موضوع تامین مرغ مورد نیاز بازار استان زنجان اظهار کرد: عدم اجرای مصوبه قیمت مرغ در بازار توسط برخی از استان‌ها باعث اختلال بازار مرغ می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قیمت‌های مصوب در همه استان‌ها رعایت نشود در استان زنجان نیز مشکل ایجاد می‌شود تصریح کرد: در استان زنجان ضمن حفظ قیمت‌های مصوب شده باید جلوی چند نرخی ها نیز گرفته شود.

استاندار زنجان با اشاره به حل مشکلات نهاده‌های مورد نیاز مرغداریها افزود: حل مشکلات انتقال نهاده‌ مرغداریها اقدام بسیار بزرگی بوده که در استان زنجان اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جذب سرمایه‌گذار در حوزه احداث سردخانه ابراز کرد: این موضوع در دستور کار قرار گیرد چرا که در برخی از شهرستان‌ها مانند خدابنده نیاز به احداث سردخانه داریم که برای این کار مشوق‌های مانند ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران اتخاذ شود.

حقیقی با تاکید براینکه قند، شکر و برنج سهمیه ایام محرم اگر اعلام شده باید عملیاتی شود ادامه داد: تمام مسائل و مشکلاتی که در جلسه تنظیم بازار استان ارائه می‌شود باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی با تاکید بر استخراج مزیت‌های تولید در استان زنجان تاکید کرد: کالاهای مازاد تولید استان احصا شده و با استان‌های دیگر تبادل شود که با این کار بسیاری از مشکلات و کمبودهای استان در بخش‌های مختلف برطرف می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکلات احتمالی استان باید توسط مدیران پیش‌بینی شده و قبل از مواجه شدن با آن نسبت به رفع آنها اقدام شود خاطر نشان کرد: برخی از کالاهای وارد شده به استان به دلیل بُعد مسافت هزینه‌های انتقال آنها بالا است که این موضوع موجب افزایش قیمت کالا در استان می‌شود و برای این نوع کالاها تخصیص یارانه درخواست شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تولید سیمان در استان زنجان عنوان کرد: بنابه دلایلی نباید تولید سیمان در استان متوقف شود و همچنین باید نیاز استان به صورت کامل تامین شود.

حقیقی با بیان اینکه برق کارنجات سیمان استان زنجان به هر قیمیتی که شده باید تامین شود ادامه داد: سهمیه استان زنجان در ساخت و ساز مسکن ملی 3 هزار و 400 واحد بود اما در حال حاضر در استان زنجان نزدیک به 16 هزار واحد مسکن ملی در استان زنجان در حال ساخت است و در واقع بیشتر از سهمیه استان ساخت و ساز انجام می‌شود که این کار در کنترل قیمت مسکن در استان زنجان بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه بالای 7 هزار میلیارد تومان در ساخت و ساز مسکن در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده است ابراز کرد: استان زنجان در مسکن ملی از نظر آورده متقاضیان و پیشرفت پروژه‌ها رتبه نخست را در کشور دارد.

استاندار زنجان با تاکید براینکه بیش از یک هزار واحد مسکن ملی در مرحله نازک کاری بوده و امسال تحویل متقاضیان خواهد شد اظهار داشت: 4 هزار و 650 واحد از مسکن ملی پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن ملی در استان زنجان به هیچ وجه نباید متوقف شود خاطر نشان کرد: سیمان مورد نیاز این پروژه‌ها به هر نحوی باید تامین شود.

حقیقی همچنین با وضعیت پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین گفت: 106 کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسیده و 38 کیلومتر از این پروژه در دست اجرا بوده که باید به موقع سیمان مورد نیاز این پروژه هم تامین شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و در تامین سیمان مورد نیاز این پروژه نباید خللی وجود داشته باشد./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر