logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۱۹۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

سردار سلیمانی مدافع حقیقی بشریت بود/ دولت جدید کابینه‌ خدمتگزار برای مردم تشکیل دهد

سردار-سلیمانی-مدافع-حقیقی-بشریت-بود-دولت-جدید-کابینه‌-خدمتگزار-برای-مردم-تشکیل-دهد
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سردار سلیمانی مدافع حقیقی بشریت و اسوه و الگوی جریان مقاومت در ادامه مسیر امیرالمومین(ع) و سید الشهدا (ع) است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی در مراسم هفته افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی شهدای هفت تیر را بزرگترین سند بر جنایت‌پیشگی آمریکاعنوان کرد و اظهار داشت: این هفته با عنوان افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی است تا جنایات این کشور در خاطره مردم بماند چرا که در مسیر اجتماعی کشور اثر گذار است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را به دو دسته تقسیم‌بندی می‌کند، افزود: دسته اول کسانی هستند که جان خود را در راه مردم و دیگران فدا کرده از خود گذشته و ایثارگر هستند، چنین افرادی حقیقتا به فکر مردم هستند که در راس آنها پیامبران، اولیای الهی، امامان معصوم  و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شب هجرت پیامبر گرامی اسلامی زمانی که حضرت علی (ع) حاضر می‌شود در بستر ایشان بخوابد، برای این موضوع است که پیامبر سالم بماند و بشریت را از گمراهی نجات دهد در واقع امام علی (ع) خودش را فدای حقوق بشر کرد چرا که مدافع اصلی حقوق بشر ایشان است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نیز خون قلب خود را فدا کرد تا بندگان و مردم را از گمراهی نجات دهد، افزود: حضرت سید الشهدا (ع) بزرگترین مدافع حقوق بشر بود.

آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: در طرف مقابل کسانی قرار دارند که به گونه‌ای درباره بی‌علاقگی به دنیا و دفاع از حقوق مردم صحبت می‌کنند که  انگشت به دهن می‌مانی که چقدر این افراد خالص هستند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور اسبق آمریکا در خصوص حمله به عراق، بیان داشت: وی در این سخنرانی  نجات دادن مردم از زیر یوغ صدام را مطرح کرد و اگر کسی از پشت پرده ماجرا خبر نداشته باشد، با خود می‌گوید این افراد چقدر انسان‌های بشر دوست هستند.

این مسئول ادامه داد: قرآن کریم دسته دوم را لجوج ترین دشمن خدا و اولیای الهی معرفی می‌کند که از هر فرصتی برای تباهی، فساد و نسل کشی استفاده کرده و دشمن بشریت و صلح واقعی هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه امروز هم با این دوجریان مواجه است، افزود: یک جریان مدعی حقوق بشر بوده و بدترین ظلم‌ها و خیانت را علیه بشریت انجام داده است و جریان دیگر در امتداد مسیر پیامبر گرامی اسلامی بوده و دلسوز بشریت و به فکر نجات بشریت از ظلم و ستم است.

آیت‌الله دولابی افزود: هر دو جریان سنگ بشر را به سینه می‌زنند و با رای مردم به میدان آمده و خود را دلسوز مردم را نشان می‌دهند اما این مردم هستند که باید چشم خود را باز کره با بصیرت، هوشمندی و درایت جریان واقعی را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه یک جریان بشر را پلی برای رسیدن به منافع خود می‌داند و جریان مسیر سید الشهدا و امیرالمومنین (ع) خود را فدای مردم می‌کند، افزود: جریان یزیدی همواره به دنبال رسیدن به منافع خود است و هماهنگونه که یزید امام حسین (ع) را شورشی و برهم زننده نظم و امنیت جامعه می‌دانست برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند.

این مسئول تصریح کرد: آمریکا دنباله جریان یزیدی است که به بهانه تامین امنیت، آرامش و نظم مردم سایر کشورها را با بمب اتم می‌کشد در حالی که وقتی یک ترقه در یکی از خیابان‌های این کشور می‌ترکد، هزاران نفر دستگیر می‌شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به بهانه حقوق بشر آمریکایی مردم کشورهای محروم و مستضعف جهان با بمب‌های آمریکایی پودر می‌شوند و در حالی که بیانیه حقوق بشر را در سازمان ملل به تصویب می‌رساند اما کاری با تضییع حقوق مردم عربستان به دلیل بودجه گیری از این کشور انجام نمی‌دهد.

آیت‌الله دولابی با بیان اینکه به بهانه حقوق بشر افغانستان موشک باران می‌شود و مردم در مراسم‌های عروسی و جشن به خاک و خون کشیده می‌شوند، افزود: به بهانه حقوق بشر 300 هزار نفر در بمباران ناکازاکی کشته می‌شوند.

وی بیان داشت: در حالی که بیشترین تعداد کلاهک هسته‌ای در اختیار اسرائیل است اما جمهوری اسلامی حق استفاده از انرژی پاک هسته‌ای را ندارد.

این مسئول با اشاره به اتفاقات هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، بیان داشت: سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب، شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش،بمباران شیمیایی سردشت، شهادت چهارمین شهید محراب و انهدام هواپیمای مسافربری ایرانی تنها نمونه کوچکی از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت آمریکا از عربستان برای جنایت در یمن، گفت: عربستان حتی مینی بوس حامل دانش‌آموزان یمنی را منهدم کرد.

آیت‌الله دولابی بیان داشت: جمهوری اسلامی و جریان مقاومت با محوریت شیعه انقلابی و با همکاری همه ارادتمندان به جبهه مقاومت دفاع حقیقی از حقوق بشر را به نمایش گذاشته‌اند.

وی سردار سلیمانی را مدافع حقیقی بشریت عنوان کرد و افزود: ایشان اسوه و الگوی جریان مقاومت در ادامه مسیر امیرالمومین(ع) و سید الشهدا (ع) هستند که از آرامش و آسایش خود برای دیگران می‌گذرد.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز برای دفاع از حقوق بشر به معنای واقعی با اقتدا به سید الشهدا (ع) به پیروزی رسید و مردم ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس  در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کرده و امروز هم برای احقاق حقوق بشر شهدای مدافع حرم جان خود را تقدیم می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم ایران سزوار هستند که مسئولان اهل جانفشانی داشته که به فکر منافع خود و ثروت اندوزی نباشد بلکه با همه توان به مردم خدمت کنند.

آیت‌الله دولابی یادآور شد: مردم ایران از حداقل ترین حقوق خود که تامین داروهای ضروری است به دلیل ایستادگی در مقابل زیاده خواهی آمریکا و دفاع از حقوق بشر و مظلومان و مستضعفان جهان محروم مانده‌اند.

وی گفت: از دولت جدید درخواست و مطالبه داریم همواره به فکر مردم بوده و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند چرا که بر اساس محاسبات و قوانین عادی در شرایط بیماری کرونا باید میزان مشارکت در انتخابات 20 تا 30 در صد بود اما 50 درصد حائزین رای در این انتخابات شرکت کردند که ضروری است دولت کابینه‌ای حقیقتا خدمتگزار مردم انتخاب کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر