logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۹۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

۲۲ بهمن برای ملت ایران فراموش شدنی نیست/ایمان و اتحاد مردم سبب پیروزی و حفظ انقلاب شده است

۲۲-بهمن-برای-ملت-ایران-فراموش-شدنی-نیست-ایمان-و-اتحاد-مردم-سبب-پیروزی-و-حفظ-انقلاب-شده-است
امام جمعه زنجان با تاکید بر گرامیداشت روز ۲۲ بهمن گفت: این روز یکی از اعیاد بزرگ مردم ایران بوده و برای ملت ایران فراموش شدنی نیست.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرارسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر مسلمانی باید قدر و ارزش این روز را بداند چرا که پای انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است.

وی افزود: هر ساله مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن با شکوه بیشتری برگزار می شود اما امسال گرامیداشت روز ۲۲ بهمن به دلیل شیوع کرونا با سالهای گذشته متفاوت خواهد بود.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه ملت این روز را همانند سالهای گذشته گرامی می دارد اما متفاوت‌تر خواهد بود گفت:  ۲۲ بهمن ماه همانند سایر اعیاد روز عید ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه یوم الله ۲۲ بهمن در تاریخ کشورمان ماندگار بوده و فراموش شدنی نیست تاکید کرد: این انقلاب با اتحاد مردم ایران و با رهبریت پیامبر گونه امام راحل به پیروزی رسید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تا به امروز این انقلاب با حضور مردم در صحنه با اقتدار تمام در برابر دشمنان ایستاده است عنوان کرد: بعد از این نیز در برابر دشمن خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد دشمن کوچکترین چشم طمع به کشورمان داشته باشد.

وی با اشاره به روز ۱۹ بهمن سال 57 گفت: این روز از روزهای غرورآفرین ملت ایران بوده که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این روز به مردم پیوست.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: این روزها همواره در تاریخ ماندگار خواهد بود در این روز  نیروی هوایی در محضر امام  راحل حاضر شده و با از جان گذشتگی با امام و پیشوای خود بیعت کردند که این امر اتفاقی بزرگ در ارتباط با حرکت نیروهای مسلح بود.

وی حفظ کلیت انقلاب و نظام را از واجبات دانست و افزود: پای پیروزی انقلاب اسلامی ایران شهدای زیادی دادیم و ملت ایران در مقابل حکومتی که تمام دنیا از آن حمایت می‌کرد ایستادند و جان خود را فدای انقلاب کردند و در نهایت رژیم طاغوت را از میان برداشته و حکومت دینی را حاکم کردند.

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه بر ما واجب است در حفظ این نظام همواره در میدان باشیم اظهار کرد: تبعیت از مقام معظم رهبری در حفظ انقلاب یک اصل است و باید در حفظ انقلاب همواره به رهنمودها و فرمایشات ایشان توجه داشته باشیم.

وی به فرمایشان امام راحل در مورد روز بیست و دوم بهمن اشاره  و ابراز کرد: در ۲۲ بهمن ثابت شد قدرتهای جهان بر ملتی یکپارچه که مقصدشان یک مقصد الهی بود نتوانست غالب شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات امام مبنی بر اینکه ۲۲ بهمن ما درسی بزرگی برای ما است بیان کرد: باید در حفظ انقلاب همواره کوشا باشیم و این روز باید در طول زندگی سرمشقی برای ما و نسل‌های آینده ما باشد.

وی گفت: مسائل که باعث شد انقلاب پیروز شود همان مسائل باعث حفظ انقلاب خواهد بود که یکی از این مسائل ایمان و اتحاد مردم است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه همه باید با اتحاد کامل پشت ولایت فقیه باشیم و بدون هیچ ترسی در برابر دشمنان بایستیم گفت: ۲۲ بهمن ماه روز غلبه ایمان بر کفر و طاغوت بود./ع 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر