logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۶۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
بی‌مهری مسئولان در تکمیل مسجد نیمه کاره روستای ساری آغل ماهنشان؛

روشن شدن چراغ مسجد روستای ساری آغل همت خیرین را می‌طلبد

روشن-شدن-چراغ-مسجد-روستای-ساری-آغل-همت-خیرین-را-می‌طلبد
ساری‌آغل روستایی از توابع شهرستان ماهنشان از روستاهای محروم این منطقه بوده که تکمیل پروژه ساخت مسجد این روستا همت و یاری خیرین را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مساجد علاوه بر اینکه محل اقامه نماز و یا تلاوت قرآن کریم بوده، محل گردهمایی مردم در مناسبت‌های مختلف، انس با خداوند و در موارد مختلف محلی برای آموزش نیز هست.

بیشتر بخوانید

در آیات و روایات متعدد بر حضور در مردم در مساجد تاکید شده است پیامبر اکرم (ص) از قول خداوند متعال می‌فرماید: «مساجد، خانه‌های من در زمین هستند همانگونه که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند، مساجد نیز برای اهل آسمان نورافشانی میکنند»

در این میان روستای ساری‌آغل در  شهرستان ماهنشان با تعداد ۵۰ خانوار و جمعیتی در حدود ۲۵۰ نفر قرار دارد، در این روستا وجود مشکلات متعدد سبب رنجش و اذیت روستاییان می‌شود که نبود مسجد به عنوان مأمنی برای عبادت و راز و نیاز با خداوند و برگزاری مراسم‌های مختلف خودنمایی می‌کند.

این روستا از توابع شهرستان ماهنشان از جمله روستاهای محروم این منطقه بوده و مسجد این روستا چند سالی است که نیمه کاره رها شده که مطالبات اهالی این روستا از مسئولان برای تکمیل ساخت مسجد به جایی نرسیده بنا براین تکمیل پروژه ساخت مسجد این روستا یاری خیرین را می‌طلبد.

یکی از اهالی روستای ساری‌آغل در گفتگو با موج رسا گفت: مسجد روستای ساری‌آغل در عین حال که مسجدی کوچک بود و ظرفیت جمعیت امروز روستا را نداشت دارای بافتی فرسوده و در حال تخریب بود.

وی افزود: ما در صدد این امر بر آمدیم که با تخریب مسجد فرسوده قدیمی، مسجدی بزرگتر و مقاوم‌تر بسازیم، حدود دو الی سه سال پیش مسجد قدیمی را تخریب کردیم و اقدام به ساخت مسجد کردیم.

این اهالی روستای ساری‌آغل مطرح کرد: پروژه مسجد ساری‌آغل با مثراژی بالغ بر ۲۵۰ متر احداث شده است، با توجه به اینکه زیر بنا تعیین شده کم بود ولی زیر ساخت مسجد به گونه‌ای کار شده است که می‌توان مسجد را به صورت واحدی دو طبقه ساخت.

وی عنوان کرد: هدف از دو طبقه کردن واحد این بود تا پاسخگوی جمعیت بانوان و آقایان روستا باشد، ابتدای پروژه برآورد کردیم ساخت این بنا به مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

این اهالی افزود: تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت مسجد هزینه شده است و مصالح اولیه مورد نیاز خریداری شده است ولی با توجه به گران شدن هزینه‌ها ۶۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است تا مسجد تکمیل شود.

وی ادامه داد: ما هم مانند مردم مناطق مختلف کشور علاقه داشتیم در جز خوانی قرآن شرکت کنیم یا در نماز جماعت شرکت کنیم اما نبود مسجد ما را از این نعمات محروم کرده است.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: یکی از اهالی روستا سوله‌ای برای کار شخصی خود احداث کرده است و بانوان اهالی اقدام به پاکسازی آن محل کرده تا در شرایط ضروری به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در روستا وقتی شخصی فوت می‌کند جایی برای برگزاری مجلس ترحیم وجود ندارد و متاسفانه مجالس ترحیم در منازل مسکونی انجام می‌شود.

یکی دیگر از اهالی روستا گفت: در زمینه ساخت مسجد هیچ نهادی ما را پشتیبانی و یاری نکرده است، تنها از طرف بنیاد علوی دو کامیون آجر برای تکمیل ساختمان نیمه کاره مسجد این روستا داده شده است.

وی تصریح کردی: در جهت حل مشکل مسجد روستا به نهاد‌های مختلف و متعدد در شهرستان ماهنشان مراجعه کردیم ولی متاسفانه مورد بی‌مهری واقع شدیم و تاکنون نهادی در این زمینه از ما حمایت نکرده است.

با همه این توضیحات هر چند که مسئولان متولی به یاری اهالی این روستا نرسیدند و به نوعی با نامهربانی با مردم این روستا برخورد کردند اما زنجانی‌ها در انجام اعمال خیر زبانزد خاص و عام بوده و امید است خیرین استان نیز در حل مشکل نیمه کاره ماندن مسجد این روستا کمر همت ببینند و آستین بالا زده تا چراغ مسجد این روستا را به یاری خداوند متعال تا فرا رسیدن ایام محرم امسال روشن کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر