logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۸۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

اظهارات سخیف اردوغان در باکو نقشه‌ صهیونیستی است

اظهارات-سخیف-اردوغان-در-باکو-نقشه‌-صهیونیستی-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: شعر خوانی اردوغان در حمایت از آذربایجان خود شیرینی و از تفکرات رژیم صهیونیستی ناشی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اشعاری که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی نیروهای آذربایجان خواند، از روی احساسات نبوده و با دقت در محتوای اشعار می‌توان متوجه شد که بیان وی یک بیان و مطلب بسیار هدفمند و هوشمند بوده است.

وی با بیان اینکه اردوغان به دنبال ایجاد اختلاف بین همسایگان ایران از جمله آذربایجان است، افزود: اردوغان با خواندن چنین اشعاری می‌خواهد برخی تفکرات خود در خصوص ایجاد دولت عثمانی را عملی کند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اردوغان ایران را می‌شناسد و می‌داند ملت، رهبر و دولت ایران با این شعارها و اختلاف‌افکنی روابط بین‌المللی خود را خدشه‌دار نمی‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ارائه چنین دیدگاهی از سوی اردوغان نشان دهنده نگاه وی به رژیم صهیونیستی است، افزود: اردوغان همواره نوکر رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا بوده است.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: باید دولتمردان نسبت به این مسئله واکنش شفاف و مقتدرانه‌ای نشان داده و اجازه ندهند این نظرات مقدمه‌ای برای اختلافات و از بین رفتن برخی روابط بین‌المللی شود.

وی شعر خوانی اردوغان را خود شیرینی و با هدف حمایت از آذربایجان به دلیل اشتراکات قومی و قبیله‌ای و زبانی عنوان کرد و گفت: اردوغان با این شعر خوانی می‌خواهد لطمه‌هایی که از سوی جناح او به کشور ترکیه زده شده است را با حس ناسیونالیستی پرده‌پوشی کند.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ترکیه از نظر منابع انرژی به ویژه گاز وابسته به آذربایجان بوده و اردوغان می‌خواهد با مستحکم کردن روابط خود با آذربایجان در مقابل ایران و روسیه بایستد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به نقش اردوغان در دفاع از اشغال سوریه و رشد داعش برای مقابله با ایران و روسیه، بیان داشت: تفکر اردوغانی به دنبال قوی نشان دادن خود با تضعیف برخی کشورها است.

حجت‌الاسلام ناصر یادآور شد: ضروری است وزارت خارجه در مقابل حرف‌های تفرقه افکنانه اردوغان ساکت ننشسته و با جواب دندان شکن در مقابل خودشیرینی‌های اردوغان اجازه ندهند روابطه دیرینه و دوستانه با آذربایجان از بین برود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر