logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۷۵۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پایانه صادراتی فرش در زنجان راه‌اندازی می‌شود

پایانه-صادراتی-فرش-در-زنجان-راه‌اندازی-می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه فرش، یکی از محورهای نقشه راه توسعه استان زنجان است، گفت: زنجان به‌رغم کیفیت، مهارت و تنوع بسیار مطلوب در تولید فرش دستبافت، هیچ‌گاه نتوانسته بود جایگاه مستقیمی در صادرات این محصول داشته باشد اما با پیگیری‌های انجام‌شده در آینده نزدیک، یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی فرش در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با حضور معاون عملی و فناوری رئیس‌جمهوری و با رویکرد جهش تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد، اظهار داشت: جوانان استان زنجان هم اهمیت استارت‌آپ‌ها و هم موضوعات بین رشته‌ای که جایگاه و ارزش اقتصاد علمی دنیای امروز هستند را فهمیده و آن‌ها را در عمل، اجرا می‌کنند و حرکت شتابداری به سمت آن دارند.

وی با بیان اینکه این حرکت نسبت به سال گذشته، معنادار است، خاطرنشان کرد: محورهای نقشه راهی که برای توسعه استان ترسیم شده، هم در فضای جوانان هم در موضوع استارت‌آپ‌ها و هم در تولید، جامه عمل پوشیده می‌شود.

حقیقی افزود: پس از 8 ماه رایزنی و پیگیری لازم، تسهیلاتی به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف، مصوب شده که گشایش خوبی برای استان زنجان خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان هیچ مشکلی از نظر تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ندارد، گفت: تمام فرآیندهای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در داخل استان طی شده و علاوه بر تامین نیاز زنجان، نیاز برخی استان‌های دیگر هم تامین می‌شود.

وی افزود: روزانه 700 هزار عدد ماسک در استان زنجان تولید و به قیمت‌های 1000 و 1300 تومان عرضه می‌شود که در صورت نیاز، ظرفیت تولید رزوانه بیش از یک میلیون عدد ماسک را هم داریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر