logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۷۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای زنجان خبرداد

نوسازی 1046 دستگاه از ناوگان حمل‌و‌نقل کالایی زنجان/ خودروهای بالای 50 سال در اولویت نوسازی

نوسازی-1046-دستگاه-از-ناوگان-حمل‌و‌نقل-کالایی-زنجان-خودروهای-بالای-50-سال-در-اولویت-نوسازی
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در قالب طرح جدید سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، یک هزار و 46 ناوگان فرسوده زنجان نوسازی می‌شود.

علی مدقالچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل بار برون شهری فرسوده در استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح 92 دستگاه بالای 50 سال و 996 دستگاه خودروی بالای 35 سال در اولویت نوسازی قرار دارند، افزود: در طرح قبلی که از چند ماه گذشته اجرایی می‌شد، متقاضیان  با خرید خودروی خارجی و واردات آن از 25 درصد تخفیف مالیاتی بهره‌مند می‌شدند.

این مسئول گفت: در طرح جدید سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با بانک صادرات، 80 درصد قیمت کامیون به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان سود تسهیلات ارائه شده به متقاضیان را 18 درصد عنوان کرد و افزود: 9 درصد سود این تسهیلات از سوی دولت به صورت یارانه‌ای و 9 درصد از سوی متقاضی پرداخت می‌شود.

مدقالچی تصریح کرد: در حال حاضر بخشنامه‌‌ای در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده از سوی وزارتخانه به استان ابلاغ نشده است اما به محض ابلاغ، پیامک برای رانندگان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای 4 مرحله نوسازی ناوگان از سال 75 در کشور، بیان داشت: در این نوبت نیز شرایط لازم برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی موجب کاهش عمر ناوگان حمل‌و‌نقل می‌شود، ادامه داد: کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت، ارتقای ایمنی و کاهش مخاطرات زیست محیطی از مزایای اجرای این طرح است.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ضروری است مالکان خودروهای فرسوده برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند، افزود: متقاضی باید دارای کارت هوشمند فعال و پیمایش باشد تا از تسهیلات این طرح استفاده کند.

مدقالچی ادامه داد: همه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کرده و از تسهیلات ارائه شده برای نوسازی ناوگان کالایی استفاده کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر