logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۵۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس تعاونی روستایی استان زنجان:

خریدهای حمایتی موجب استمرار و توسعه اشتغال می‌شود

خریدهای-حمایتی-موجب-استمرار-و-توسعه-اشتغال-می‌شود

رئیس تعاونی روستایی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های تعاونی روستایی استان زنجان، گفت: تولید بذر در تعاونی روستایی خدابنده انجام می‌شود.

محمود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تعاونی روستایی در حوزه تشکل‌ها فعالت دارد، اظهار کرد: تشکل‌ها مستقیماً در حوزه ایجاد اشتغال فعالت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه درمجموع، تعاونی‌های روستایی فعال متشکل از چند اتحادیه دیگر مانند اتحادیه دامداران، مرغداران و.. است، ابراز کرد: تعاونی‌های روستایی در ایجاد اشتغال به‌صورت کلان مؤثر هستند ولی مستقیماً در راستای ایجاد اشتغال کاری انجام نمی‌دهد.

رئیس تعاونی روستایی استان زنجان بابیان اینکه اگر محصولات کشاورزی و دامی تولیدشده در روستاها بازیابی شود اشتغال در روستاها استمرار می‌یابد، تصریح کرد: در صورت استمرار کار در روستاها موجب می‌شود شاغلان روستایی از آن حوزه خارج نشوند.

وی با گریز به وظایف و تکالیف قانونی شرکت‌های تعاونی، عنوان کرد: خرید تضمینی و حمایتی یکی از تکالیف تعاونی‌های روستایی است که با مصوبه دولت انجام می‌شود.

نوری با بیان اینکه خرید های توافقی که توسط شرکت‌ها و تعاونی‌ها انجام می‌شود باعث استمرار تولید است، ادامه داد: استمرار تولید کشاورزی موجب تقویت اشتغال‌های جانبی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال خرید سیر دچار مشکل بود و با ورود تعاونی‌ها به این عرصه باعث شد که استمرار تولید اتفاق بیفتد و این مشکل رفع شود.

رئیس تعاونی روستایی استان زنجان بیان کرد: خرید شیر از دامداری‌های سنتی، توزیع انواع نهاده‌های دامی، خرید حمایتی گوجه‌فرنگی، خرید حمایتی کشمش که یک سال در میان اتفاق می‌افتد از طرح‌های حمایتی تعاونی روستایی از کشاورزان و دامداران است.

وی با بیان اینکه کار تولید بذر در اتحادیه تعاونی‌های وستایی شهرستان خدابنده انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: این کار برای افزایش عملکرد کشاورزی اتفاق می‌افتد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر