logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۱۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی در پاسخ به موج رسا:

برخورد جدی دستگاه قضایی استان زنجان با کسانی که سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند/ سهم بسیار اندکی از آمار قضات محکوم در کشور داریم/ گناه از قاضی پذیرفته نیست‏

برخورد-جدی-دستگاه-قضایی-استان-زنجان-با-کسانی-که-سلامت-انتخابات-را-خدشه‌دار-کنند-سهم-بسیار-اندکی-از-آمار-قضات-محکوم-در-کشور-داریم-گناه-از-قاضی-پذیرفته-نیست‏

رئیس کل دادگستری استان زنجان از برخورد جدی دستگاه قضایی استان زنجان با کسانی که سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند، خبر داد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان و در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در خصوص انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و برنامه دستگاه قضایی استان برای پیشگیری از تخلفات و اینکه چه تدابیری اندیشیده شده تا تجربه تخلفات و حواشی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در استان تکرار نشود، اظهار کرد: نامزدها، جریانهای سیاسی و دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات علاوه بر مراقبتهای لازم حق ندارند از قانون عدول کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید مطابق قانون عمل کنند، ابراز کرد: یکی از موضوعات در خصوص حفظ سلامت انتخابات رعایت قانون از طرف برگزار کنندگان انتخابات است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در صورت عدول افراد از قانون برخورد جدی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل خواهد شد و تاکید بنده به روسای دادگستری شهرستانها نیز مراقبت از سلامت انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه قانون خط قرمز ما در دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: افراد و جریانهای سیاسی حتی اگر قانون را ناقص دانستند نیز نیز نباید از آن عدول کنند و بدانند که با قانون شکنی برخورد خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید هیچ کس نباید به فکر خرید رای و یا اینگونه مسائل باشد، عنوان کرد: مردم نیز بدانند کسانی که دنبال خرید رای هستند، شایستگی نمایندگی آنها را ندارند.

وی با بیان اینکه توزیع پول دلیل بی‌کفایتی و نااهلی فرد برای نمایندگی مردم است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که دنبال فرد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و با هوشیاری در این حوزه نظارت کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با تاکید با آنهایی که سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند، برخورد جدی خواهیم کرد گفت: در آینده حرفهای زیادی در این زمینه خواهیم زد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج رسا در خصوص تخلفات قضات و آمار اعلامی از طرف حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در خصوص حکم انفصال از خدمت 60 قاضی در کشور و اینکه وضعیت استان در این خصوص چگونه است، افزود: ما در استان زنجان سهم بسیار اندکی از این آمار داریم چرا که قضات متدین، ساعی و علاقه‌مندی در استان وجود دارند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه در هر کسوتی که هستیم باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: شیطان همیشه در کمین است و این ما هستیم که باید مراقبت کنیم چرا که گناه از قاضی پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه کسی از قضات انتظار انحراف و خلاف ندارد، ادامه داد: قضاوت جایگاهی است که همه آن را به امیرالمومنین علی(ع) منتسب می‌دانند و ما باید از این جایگاه مراقبت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه خطای قاضی با خطای دیگران فرق دارد، بیان کرد: نباید از عدالت فاصله بگیریم و تاکید داریم که خیانت قاضی خطرناک است.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر