logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۰۶۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور مردم و مسئولان؛

اختتامیه پنجمین جشنواره اکو- جاده ابریشم در زنجان برگزار شد/ بازدید گردشگران یونانی، اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی از جشنواره اکو

اختتامیه-پنجمین-جشنواره-اکو-جاده-ابریشم-در-زنجان-برگزار-شد-بازدید-گردشگران-یونانی،-اسپانیایی،-ایتالیایی-و-فرانسوی-از-جشنواره-اکو

با حضور مردم و مسئولان استان زنجان، اختتامیه پنجمین جشنواره اکو- جاده ابریشم در زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا;یحیی رحمتی امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره اکو- جاده ابریشم در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان، اظهار داشت: زمانی که در سال 1384 جشنواره آش برگزار می شد،باورم نمی شد که طفلی به بلوغی برسد که فرزندی به نام جشنواره اکو داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال 94 زمانی که می خواستیم جشنواره برگزار کنیم سازمان اکو پیشنهاد برگزاری همزمان این جشنواره با جشنواره آش را داد، افزود: اما در سال های بعد این جشنواره به صورت مستقل برگزار شد.

این مسئول بیان داشت: در سال گذشته در نشست وزاری امور خارجه 10 کشور اکو برگزاری این جشنواره حمایت و تشویق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به حضور 15 سفارتخانه در این جشنواره، خاطرنشان کرد: حضور18 گروه آشپزی از دیگر دستاوردهای این جشنواره بود.

رحمتی حضور سفرا قالب پذیرایی کننده را از دیگر مزیت های این جشنواره عنوان کرد و گفت: سفیر اندونزی با همسر و دیپلمات های این کشور از میهمانان پذیرایی کردند.

وی با بیان اینکه همچنین سفیر یونان نیز شیرینی مخصوص این کشور را توزیع کرد، افزود: این مهم دستاورد مهمی برای این جشنواره محسوب می شود.

این مسئول با اشاره به برپایی 30 غرفه صنایع دستی در حاشیه این نمایشگاه، افزود: گردشگران یونانی، اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی از این جشنواره بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه به دنبال معرفی زنجان به عنوان مقصد گردشگری هستیم، افزود: سهم این صنعت در حوزه گردشگری باید افزایش یابد.

رحمتی با اشاره به اینکه 2 میلیارد نفر در حوزه جاده ابریشم زندگی می کنند که باید با برگزاری چنین جشنواره ای از اقتصاد این حوزه بهره برداری کرد،تصریح کرد: برگزاری این جشنواره کمک کرده است تا بهره هر چند کمی از این حوزه داشته باشیم.

 وی گفت: زنجان در ارزیابی ها به عنوان شادترین شهر کشور معرفی شده است که یکی از موارد آن، میزان هزینه کرد مردم زنجان برای اوقات فراغت و شادی ها است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه این مراسم،اظهار داشت: یکی از اتفاقات با ارزش استان زنجان برگزاری جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم است که اگر قدردان آن نباشیم از دستمان می رود.

وی با تقدیر از دست اندکاران اجرای این جشنواره، افزود: این جشنواره سرمایه گذاری بزرگی برای استان زنجان محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این دوره اتاق بازرگانی به برگزاری این جشنواره اضافه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ادامه داد: از امروز تا برگزاری جشنواره ششم یک سال زمان است که ضروری است خلاقیت های شهروندان برای اجرای مطلوبتر این جشنواره استفاده شود.

جمیلی افزود: ایده ها و خلاقیت های متنوعی برای جشنواره آتی فراهم می شود و اتاق بازرگانی نیز در این زمینه نقش خود را ایفا خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: توجه به غذا در آیات و روایات اسلامی متعدد اسلامی بیان شده است که این امر نشان دهنده توجه ویژه آموزه‌ های دینی به تغذیه و غذای سالم است.

خدایی افزود: امروزه توجه به سلامت غذا از پیش نیازهای داشتن جامعه سالم‌ است و برگزاری جشنواره ‌های غذایی به عنوان دیپلماسی فرهنگی شناخته می ‌شود.

وی با بیان اینکه احیای غذاهای سنتی، فرهنگی و آداب و رسوم موجب تحکیم‌ ارتباطات بین ملت ‌ها می شود، افزود: اینگونه جشنواره ها  موجب مودت و همدلی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم اظهار داشت: برگزاری جشنواره اکو – جاده ابریشم در زنجان آثار و برکات مثبتی داشت.//ن

مرادی بیان داشت: برگزاری این جشنواره موجب نشاط اجتماعی در جامعه شده است و فرصتی برای برگزاری نشست ‌های دیپلماتیک در حوزه  اقتصادی بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر