logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۶۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خدابنده:

مراسم شب‌های قدر در ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی خدابنده برگزار می‌شود

مراسم-شب‌های-قدر-در-۱۸۰-مسجد-شهری-و-روستایی-خدابنده-برگزار-می‌شود
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌پور با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: در آستانه شب‌های قدر هستیم و در حقیقت شب قدر فرصتی است برای بیدار شدن است نه بیدار ماندن و تا می‌توان باید از فضیلت‌های این شب بهره برد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مراسم شب‌های قدر با حضور مردم و جوانان مومن و خداجوی شهرستان خدابنده در سطح ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: شب قدر، شب یلدای روح است و شبی که هیچ یلدایی به ارزش یک ساعت آن هم نمی‌رسد، حال آنکه هم وزن هزار ماه است.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که درباره شب‌های قدر باید به آن توجه کنیم احیا است که باید شب را تا سپیده صبح به عبادت و دعا بگذرانیم و در این شب تنها چشمان ما نه، بلکه دل‌های ما باید بیدار شود و باید با بصیرت به درگاه خداوند متعال دعا کرد.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با اشاره به فضیلت شب قدر گفت: پیامبر اکرم(ص) در باب فضیلت شب‌های قدر می فرمایند: کسی که شب قدر را به شب زنده‌داری بگذراند تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از لیالی قدر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار ارزشمندی برای تزکیه و خودسازی است و در این بین، لیالی قدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند لذا باید انسان در این ایام در خود تحول ایجاد کرده و به اصلاح شیوه زندگی گذشته خود بپردازد.

کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: همزمان با لیالی قدر برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، قرائت دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتن، دعای ابوحمزه ثمالی، سخنرانی، عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها در راستای اقامه جهاد تبیین و گفتمان‌سازی در ماه مبارک رمضان، در مراسمات جز خوانی قرآن کریم، محافل و جلسات قرآنی تحت عنوان مسطورا در سطح شهرستان خدابنده حال برگزاری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر