logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۹۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی در گفتگو با موج‌رسا:

شب قدر؛ شبی که باید ثانیه، ثانیه‌اش را قدر دانست

شب-قدر؛-شبی-که-باید-ثانیه،-ثانیه‌اش-را-قدر-دانست
کارشناس مذهبی با بیان اینکه در شب قدر، سرنوشت يکسال هر یک ازما تعيين مي‌شود، گفت: در اين شب‌ها فرصت دعا را از دست ندهيم و برای سعادت و عاقبت‌بخیری همگان دعا کنیم.

لیلا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه لیله‌القدر گل سر سبد ماه مبارک رمضان است اظهار داشت: یکی از مهمترین اعمال شب قدر، کسب معرفت از این شب پر فضیلت است.

وی با بیان اینکه در شب قدر باید تمام اختلاف‌ها کنار گذاشته شود، افزود: یکی از کارهای مهم که پیش از ورود به شب‌های قدر باید انجام شود بخشش و گذشت همه‌ی کسانی است که به حق و یا به ناحق بدی و حقی را پایمال کردند.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شب‌های لیالی قدر سرنوشت یکساله هر فردی نوشته می‌شود، گفت: شب‌های قدر زمینه‌ی پاکی از آلودگی‌ها و خودسازی را برای انسان‌ها فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به آیه‌ی ۱۱ سوره‌ی مبارکه‌ رعد که "خداوند هیچ تضمینی برای ماندگاری افراد نمی‌کند انسان با استفاده از قدرت اختیار خود می‌تواند سرنوشت رقم خورده در شب قدر را در طول سال تغییر دهد"، اذعان کرد: در این شب باید در کنار راز و نیاز و عبادت از خداوند سعادت و رستگاری را برای تمام مسلمین جهان طلب کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه شب‌های قدر جزو برترين شب‌ها در طول سال است چراکه ملائکه و جبرئيل بر انسان نازل می‌شوند، گفت: در این شب‌های عزیز و پرفضیلت درهای رحمت به روی انسان‌ها گسترده می‌شود.

وي با تاکید بر اینکه شان اين شب‌های پر فصیلت بسیار بالا است، توصيه کرد: در شب‌های قدر شب زنده‌داری کنید، احيا بگيريد و برای عاقبت بخیری خود و بقیه دعا کنيد.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه قدر به معنای تقدیر و اندازه‌گیری است، اذعان کرد: خداوند بر اساس شب‌زنده‌داری، استعداد، تلاش شخص سرنوشت یک ساله را برايش مقدر می‌کند اما باید توجه داشت در روز بعدی ۲۱ و ۲۳ شب‌های قدر اين شرايط قابل تغيير است.

وي با اشاره به اینکه قضا حتمی و غير قابل تغيير است، گفت: اما قدر که تقدير و شب قدر باشد قابل تغيير است.

احمدی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان اتفاقات مهمی نظیر شهادت حضرت علی(ع)، نزول قرآن، فتح مکه، اتفاق افتاده است، گفت: شب‌زنده‌داری کردن در مساجد، قرآن خواندن و بر سر گرفتن، جوشن‌کبیر خواندن از اعمال اصلی این شب‌ها است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر