logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

شهید مطهری نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است

شهید-مطهری-نماد-معلم-تراز-انقلاب-اسلامی-است
امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید مطهری، نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است گفت: ایشان در سنگر تعلیم و تعلم به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار کبیر انقلاب اسلامی همه آثارش را مفید می‌داند و به بهره‌برداری از آن توصیه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از مهم‌ترین ثمرات تقوا، عفاف و رعایت حجاب است و همه برنامه‌های الهی حكمت‌مدار بوده و این حقیقت به خوبی از آیات قرآن فهمیده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: متاسفانه مسئله حجاب، توسط دشمن به یک چالش تبدیل و بر کشور ما تحمیل شده است، کسانی نشسته‌اند نقشه کشیدند و برنامه‌ریزی کردند که حجاب یک مسئله در کشور ما بشود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حقیقت مسئله این است که زنِ باشرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده و است و غربی‌ها از این مسئله، دلشان پُر است.

امام جمعه قیدار به سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی برای گفتگو درباره موضوعات و امضای تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی به پاکستان سفر کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران و پاکستان دو عنصر و بازیگر مهم تحولات منطقه‌ای به شمار می‌روند و پاکستان به دلیل نقش راهبردی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور منطقه و تنها کشور دارنده سلاح هسته‌ای، از بزرگترین قدرت‌های نظامی منطقه و طرفی اثرگذار است، تقویت بین این دو کشور بسیار مهم است.

امام جمعه قیدار به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ايثار است.

وی افزود: نخستين و اساسى‏‌ترين نشانه معلم نمونه، برخوردارى او از سوز و گداز «انسان‏‌سازى» است و معلم نمونه همه وجودش سرشار از سوز و گداز سازندگى است و عاشق تربيت است چنين معلمى به مدرسه و كلاس عشق مى‌‏ورزد؛ زيرا او در چنين محيطى بهتر و كامل‏‌تر مى‌‏تواند به هدف انسان‏‌سازى خود برسد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ویژگی يگانه معلم نمونه انسان، پيامبر اكرم(ص)، سوز و عشق به هدايت و ارشاد انسان‌‏ها بود.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید مطهری، نماد معلم تراز انقلاب اسلامی است گفت: ایشان در سنگر تعلیم و تعلم به قله‌های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار کبیر انقلاب اسلامی همه آثارش را مفید می‌داند و به بهره‌برداری از ان توصیه می‌کند.

وی افزود: مهمترين خدمات استاد مطهرى در طول حيات پربركتش، ارائه ايدئولوژى اصيل اسلامى از طريق درس و سخنرانى و تأليف كتاب است و از این طریق با کج‌روی‌ها و انحرافات است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز استاد صداقت و خلوص است، هیچ وقت دروغ بر زبان و قلم وی جاری نشد و هیچ وقت در مورد دین خدا با دنیا معامله نکرد.

وی افزود: آثار ایشان هم فکر را احیاء می‌کند و هم دل را راضی می‌کند و معلم و استاد خوب کسی است که هم از قوای فکری استفاده کند و هم از قوای قلبی و نورانیت باطن و استاد مطهری این گونه بود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین بود و معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فرداى كشور است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر