logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۰۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

شهید مطهری،مرد مبارزه با افکار انحرافی بود/سپاه، متعلق به هیچ حزب و جریانی نیست

شهید-مطهری،مرد-مبارزه-با-افکار-انحرافی-بود-سپاه،-متعلق-به-هیچ-حزب-و-جریانی-نیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید مطهری دارای لسان صریحی بود و هیچ گاه در مقابل فکر غلط کوتاه نیامده و مرد مبارزه با افکار انحرافی بود. 

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی امروز در همایش حکمت مطهر در زنجان ،اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی کار به جایی رسید که اکثریت مردم رژیم پهلوی را نمی خواستند و نفرت فراگیری اتفاق افتاده بود.

وی با بیان اینکه کودکانی که به تازگی وارد فضاهای آموزشی شده بودند نیز علاقه ای به شاه و آن سیستم نداشتند،افزود: در آن دوران جریان های فکری مختلفی از جمله جریان چپ با نحله های مختلف فعالیت می کردند که مارکیست ها جذابیت عظیمی داشتند.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ملی گرایان از دیگر جریان های فکری قبل از انقلاب اسلامی بودند که فعالیت چشمگیری داشتند، افزود: جریان مذهبی نیز جوانان مذهبی را دربرمی گرفت.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: دکتر شریعتی دارای لسان آتشین و قلم جذاب بود و امکان نداشت کسی نواری از سخنرانی وی را گوش دهد و جذبش نشود.

وی ادامه داد: بهترین قضاوت در خصوص شریعتی را مقام معظم رهبری دارند چرا که این دو دوست همدیگر بوده و همواره ارتباط داشتند.

این مسئول بیان داشت: در جنگ افکار دوران پهلوی شهید مطهری به میدان آمد تا فکر جدیدی را ارائه کند که مورد توجه مردم باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فکر مورد مقبول مردم فکر امام خمینی (ره) بود که موجب شد تا امام به عنوان میدان دار باشد،افزود: اندیشه و فکر امام مورد قبول مردم بود و با ایشان همراهی کرده و حمایت مردم از امام  موجب شد تا پیروزی انقلاب اسلامی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اندیشه شهید مطهری باطل السحر همه نحله های فکری در آن دوران شد، افزود: این موضوع موجب شد تا هوشمندانه گروه فرقان شهید مطهری را به شهادت برسانند چرا که این گروه اعتقاد به اسلام منهای روحانیت داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: عظمت شهید مطهری به تاثیری بود که در جامعه داشت و موجب شد تا در مقابل نحله های مختلف بایستد.

حجت الاسلام تویسرکانی بیان داشت: از دیدگاه برخی کارشناسان در خصوص تفاوت بین مطهری و شریعتی اینگونه بیان شده است که مطهری ماندگاری می داد و شریعتی روی موج احساس سوار می شد.

وی با بیان اینکه جهان بینی توحیدی شهید مطهری دارای عمق بسیاری بود، بیان داشت: شهید مطهری دارای لسان صریحی بود و هیچ گاه در مقابل فکر غلط کوتاه نیامده و مرد مبارزه با افکار انحرافی بود و با شهادت وی از عظمت او چیزی کم نشد بلکه اوج گرفت و مورد توجه همگان بود.

وی با بیان اینکه سپاه نباید درگیر مسائل پوچ و واهی شود،اعتقادات سالم و صالح موجب تاثیرگذاری سپاه در جامعه می شود،ادامه داد: سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی همواره تاثیرگذار بوده است و هیچ گاه در برابر دشمن کوتاه نیامده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شهادت یکی از روحانیون همدان، گفت: اکثریت طبقه روحانیت خدوم و خدمتگزار هستند و این وضعیت دلیل بر تاثیرگذاری لباس روحانیت است.

حجت الاسلام تویسرکانی افزود: روحانیت در سپاه نیامده امر و نهی کند و اگر مشی او غیر از خدمتگزاری و نوکری باشد، مورد تایید مقام معظم رهبری نیست.،رسالت روحانیت حفاظت، تبیین و روشنگری از افکار و عقاید انقلابی است.

این مسئول بیان داشت: اگر مسئولان ما دولت، قوه قضائیه و مجلس سوء تدبیر و مدیریت داشته و از غفلت خارج نشوند، در زمزه خائنین به خون شهدا محسوب می شوند همانگونه که اگر مسئولی کار بلد نیست باید استعفا دهد و برود وگرنه خائن به خون شهدا و اسلام است.

وی با بیان اینکه سوء مدیریت در جامعه تهدیدی درونی است که باید مراقب آن بود،افزود: ما انقلابی هستیم و نقشه راهمان مشخص است و جناحی صحبت نمی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه افکار باطلی که به اسم امام زمان و آزادی به میدان آمده اند، تهدید دوم برای انقلاب اسلامی محسوب می شوند،ین افکار با برند امام زمان تحلیل لجنی را وارد افکار جوانان می کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه در سال های اخیر فکری همچون اسلام ایرانی مطرح شد،افزود: اگر در انتخابات به اسم سپاه از مصداقی حمایت شود،خیانت است، سپاه،پاسدار انقلاب و امامت است و متعلق به حزب و جریانی نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این مراسم، اظهار داشت: در دیدگاه امام خمینی (ره) شهید مطهری اینگونه تعریف شده است که "من فرزند عزیزی را از دست داده ام که در سوگ او نشسته ام و او حاصل عمر من محسوب می شد".

وی ادامه داد: شهید مطهری دارای آثاری است که در طول اقصار مختلف مورد استفاده قرار گرفته و خواهد گرفت.

این مسئول برضرورت الگو گیری از آثار شهید مطهری تاکید کرد و گفت: ضروری است مقام مربی را ارج بنهیم.

این مسئول با اشاره به آیه "نون و قلم" بیان داشت: از این آیه جایگاه والای معلم و قلم مشخص می شود و که نشان می دهد یادگیری و آموزش مهم است.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: در هفته عقیدتی و سیاسی برنامه های مختلفی از جمله نشست های بصیرتی برای بیش از 3 هزار نفر از کارکنان و خانواده های پاسداران و سربازان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: 6 هزار برنامه عقیدتی در طول سال جاری از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اجرایی می شود که 300 برنامه در این هفته برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اعزام گروه های جهادی و طلاب و پاسداران به مناطق سیل زده خوزستان، گفت: خدمات مطلوبی در این مناطق ارائه شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر