logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۹۳۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور بین الملل و کارت بازرگانی اتاق تعاون استان زنجان:

سهم 11 درصدی بانوان زنجانی در تشکیل تعاونی ها/ زنان عضو تعاونی رضایت بیشتری از زندگی دارند

سهم-11-درصدی-بانوان-زنجانی-در-تشکیل-تعاونی-ها-زنان-عضو-تعاونی-رضایت-بیشتری-از-زندگی-دارند

مسئول امور بین الملل و کارت بازرگانی اتاق تعاون استان زنجان گفت: در حال حاضر بانوان زنجانی دارای 123 تعاونی هستند که سهم 11 درصدی در تشکیل تعاونی ها دارند.

فرنوش منطقی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: نتایج حاصله از بررسی ها نشان می دهد مشارکت زنان در تعاونی ها،توانمند سازی اقتصادی،اجتماعی و روانشناختی آنها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس یافته های پژوهشی و علمی زنان عضو در تعاونی ها رضایت بیشتری از زندگی داشته و از استقلال نسبی مالی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه زنان عضو تعاونی مشارکت گسترده تری در اجتماع داشته و از سلامت و بهداشت بهتری برخوردار هستند،افزود: کمیسیون تخصصی بانوان به عنوان یکی از کمیسیون های تخصصی 12 گانه اتاق های تعاون از سال 1390 در استان زنجان تشکیل شده است.

مسئول امور بین الملل و کارت بازرگانی اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به اینکه این کمیسیون ها نسبت به بررسی و شناسایی توانمندی ها و مشکلات موجود اقدام می کنند، افزود: ارائه راهکار و ارسال آنها به اتاق تعاون از دیگر اقدامات این کمیسیون ها محسوب می شود تا از طریق ارائه موارد به بخش دولتی موجب رفع موانع شوند.

وی با بیان اینکه اگر 70 درصد اعضای تعاونی زنان باشند، آن تعاونی به نام بانوان است، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و 122 تعاونی فعال و در دست اجرا در استان زنجان فعالیت می کنند.

منطقی با اشارهب ه فعالیت 123 تعاون بانوان در استان زنجان، افزود:  11 درصد تعاونی های استان متعلق به بانوان است.

وی اعضای این تعاونی ها را یک هزار و 739 نفر عنوان کرد و گفت: از طریق این تعاونی ها برای یک هزار و 132 نفر اشتغالزایی شده است.

مسئول امور بین الملل و کارت بازرگانی اتاق تعاون استان زنجان خاطرنشان کرد: در بررسی های کشوری تراکم حضور بانوان در این تعاونی بیشتر در رشته های فرش دست بافت، صنایع غذایی،بهداشتی،صنایع دستی و آموزش بوده است.

منطقی با اشاره به مشکلات موجود بر سرراه تعاونی ها بانوان، گفت:عدم دسترسی به منابع مالی کافی و نداشتن وثیقه و تضمین لازم برای ارائه به بانک از مشکلات بانوان محسوب می شود.

وی بیان داشت: کمبود سرمایه،محدود شدن فعالیت بانوان،نبود فرهنگ باور پذیری در خصوص فعالیت اقتصادی بانوان،ضعف در بازاریابی محصولات از دیگر مشکلات تعاونی بانوان است.

این مسئول با اشاره به محدودیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای فعالیت بانوان در جامعه، خاطرنشان کرد:آشنایی کمتر زنان به قوانین و عدم آشنایی با شرح وظایف از دیگر مشکلات در این زمینه محسوب می شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر