logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۸۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
با اجرای برنامه های مختلف انجام می شود؛

آمادگی زنجانی ها برای ثبت یوم الله دیگری در 13 آبان/ از برگزاری راهپیمایی تا پویش دانش آموزی پنبه دانه در زنجان

آمادگی-زنجانی-ها-برای-ثبت-یوم-الله-دیگری-در-13-آبان-از-برگزاری-راهپیمایی-تا-پویش-دانش-آموزی-پنبه-دانه-در-زنجان-

دستگاه های اجرایی زنجان برنامه های مختلفی را برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان تدارک دیده اند.

به گزارش موج رسا; دستگاه های اجرایی استان زنجان به منظور گرامیداشت 13 آبان برنامه های مختلفی را تدارک دیده و قرار است به مناسبت این روز که روز استکبار ستیزی است برنامه های مختلفی اجرایی شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن اینکه متولی اجراو برنامه ریزی برای گرامیداشت 13 آبان است، برنامه فرهنگی دیگری را طی مسیر راهپیمایی و قبل از آن اجرایی می کند.

ضمن گرامیداشت روز 13 آبان اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌ریزی لازم برای روز راهپیمایی 13 آبان انجام شده است.

این روز که بستر سه حادثه مهم، تبعید امام خمینی (ره)، کشتار دانش‌آموزان سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است به معنای تداعی‌کننده مبارزه با استکبار جهانی است.

 

*آغاز مسیر راهپیمایی از چهار راه امیر کبیر

مسیر راهپیمایی 13 آبان نیز در زنجان از چهارراه امیرکبیر به سمت چهارراه انقلاب است و فرآیند راهپیمایی از ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز می شود.

اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سخنران این مراسم بوده و برنامه‌های جانبی نیز در قالب راهپیمایی از جمله سرود دانش‌آموزی، قرائت بیانیه و ... اجرایی می شود.

صدا و سیمای مرکز زنجان نیز تدارک ویژه برای 13 آبان دیده است.

 

*پخش ویژه برنامه های 13 آبان از صدا و سیما

صدا و سیمای مرکز زنجان در برنامه‌های خود 40 سال توطئه استکبار را به تصویر می کشد و معاونت سیمای مرکز برای این روز،تمام برنامه‌های پرمخاطب‌، برند و زنده شبکه اشراق از قبیل، صبحگاهی (سلام زنجان)، خانواده (آلاچیق) و شبانگاهی (گئجه‌لر) به موضوع 13 آبان و با آیتم‌های مرتبط و متنوع از قبیل گزارش مردمی و میهمان‌های ویژه وله‌ها و سرودهای حماسی ضد استکباری، اجرای زنده گروه‌های سرود و ... برای تبیین اهمیت حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان خواهد بود.  پخش ویژه برنامه مستند سریالی کوتاه تاثیرگذار تولیدی این مرکز با عنوان «در مکتب امام» که با استفاده از فرمایشات امام خمینی (ره) بصورت مصداقی جنایت‌های شیطان بزرگ در مقابله با نظام اسلامی را بیان می‌کند از دیگر برنامه‌های معاونت سیما است.

پخش ویژه برنامه میزگرد تحلیلی با حضور تعدادی از دانشجویان به مدت 60 دقیقه آماده شده که در زمان مناسب پخش خواهد شد.

راهپیمایی زنجان به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت و شامل آیتم‌های مختلف و متنوعی از قبیل حضور میهمانان ویِژه‌، اجرای زنده موسیقی و سرود در استودیو و پخش تصاویر راهپیمایی پرشور است.

 پخش برنامه‌های تامینی شامل مستند، فیلم‌های سینمایی و میان برنامه‌ها در این چند روز منتهی به ۱۳ آبان را با رویکرد ضد استکباری، سخنرانی‌های کوتاه شده و زیر نویس‌های متعدد و مرتبط با ۱۳ آبان از حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز است.

برنامه‌های معاونت صدای مرکز زنجان نیز برگزار می شود و رادیو استانی رویکرد تمامی برنامه‌های روتین و پرمخاطب خود از قبیل برنامه‌های صبحگاهی، جوان، نوجوان، عصرگاهی و ... را به این مناسبت مهم اختصاص داده است.

اطلاع رسانی در مورد زمان و مسیر راهپیمایی در شهر زنجان و شهرستان‌های استان در برنامه‌ها و باکس‌های پخش، ترغیب و تشویق مردم به شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و محکوم کردن اقدامات خصمانه دشمنان نظام به ویژه آمریکا، استفاده از ظرفیت رادیو نما در تبیین دشمنی‌های آمریکا با مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، انعکاس حضور مردم در راهپیمایی‌های مختلف به ویژه راهپیمایی روز ۱۳ آبان و اطلاع‌رسانی در مورد راهپیمایی و .... از دیگر اقدامات و برنامه‌های صدا برای 13 آبان است.

معاونت خبر مرکز زنجان هم همگام با سایر معاونت‌های تولیدی آماده پوشش گسترده این مراسم مهم شده است و موضوعات مهمی چون رویکرد توانمندی جوانان، عدم وابستگی استکبار ستیزی با محوریت و تمرکز بر خوی استکباری آمریکا، وطن پرستی با تکیه بر ارزش‌های انقلابی، ایجاد شور و نشاط و امید به آینده و .... از جمله موضوعاتی است که خبر مرکز زنجان در سرلوحه کارهای خود برای 13 آبان قرار داده است.

هشت گزارش خبری و تولیدی از توانمندی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، یک برنامه گفتگوی ویژه خبری مختص دانش‌آموزان و دانشجویان، تولید سه تفسیر خبری و در نهایت پوشش گسترده راهپیمایی در اقصی نقاط استان با استقرار اکیپ‌های مختلف خبری از دیگر برنامه ها محسوب می شود.

همچنین معاونت فضای مجازی هم به تولید یک آیتم درباره کودتای ۲۸ مرداد و تعطیلی مطبوعات استان زنجان، تولید دو مورد اینفوگرافیک، تولید دو مورد پوستر، تهیه یک یادداشت ویژه درباره آمریکا و پوشش رسانه‌ای راهپیمایی ۱۳ آبان و ....پرداخت است.

 

*برگزاری یادواره شهید فهمیده در زنجان

سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان نیز به مناسبت 12 و 13 آبان برنامه های ویژه ای را اجرایی می کند.

امروز12 آبان‌ماه روز «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمانخواهی» نامگذاری شده است که برگزاری یادواره‌های شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز در سطح مدارس دوره دوم متوسطه توسط شورای واحد مقاومت و تبیین ماهیت استکبارستیزی انقلاب اسلامی و اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در مدارس از اهم برنامه‌های این روز است.

یکشنبه 13 آبان‌ماه «دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نام گرفته که حضور گروه‌های رژه رونده بسیج دانش‌آموزی در راهپیمایی 13 آبان و حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا در مسیر راهپیمایی ویژه «امیدان» در دستور کار است.

همچنین همزمان با روز 13 آبان برنامه‌های مختلفی در دانشگاه‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جلسات سخنرانی در دانشگاه‌های زنجان، علوم پزشکی، پیام نور و آزاد زنجان درروزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ،برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه‌های زنجان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

*برپایی نمایشگاه جنایات آمریکا در دانشگاه‌های زنجان

برپایی نمایشگاه جنایات آمریکا در دانشگاه‌های زنجان با مشارکت دانشجویان بسیجی ،تنظیم بیانیه‌ای از سوی دانشجویان بسیجی برای روز 13 آبان ازدیگر برنامه ها محسوب می شود.

پویش ملی و جشنواره آدمک‌سازی «پنبه دانه» در زنجان برگزار می شود که دانش‌آموزان با مفاهیم به دست آورده از متن بیانات رهبر معظم انقلاب و مفهوم ضرب المثل «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه» دست‌سازه و آدمک‌های خود را آماده می‌کنند.

این جشنواره در دو راهپیمایی پیش رو یعنی ۱۳ آبان‌ماه و ۹ دی‌ماه این جشنواره فعال باشد.

 باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزان ضد صهیونیسم و اقدامات جریان‌ساز در این بخش با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه استان مقرر شده در فاز نخست 2 هزار دانش‌آموز دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های هنری رسانه‌ای در این باشگاه ساماندهی شوند.

دستگاه های اجرایی مختلف استان به همین مناسبت برنامه های مختلفی را برگزار می کنند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر