logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۸۰۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش موج رسا از مراسم استقبال مدال‌آوران جاکارتا

از سومین طلای سیفی برای مردم زنجان تا استقبالی که با خداحافظی همراه بود

از-سومین-طلای-سیفی-برای-مردم-زنجان-تا-استقبالی-که-با-خداحافظی-همراه-بود

مراسم استقبال از مدال آوران جاکارتا با حضور مسئولان استانی در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; مراسم استقبال از قهرمانان و مدال آوران بازیهای آسیایی جاکارتا در شرایطی در زنجان برگزار شد که این مراسم برای برخی ورزشکاران حکم وداع از دنیای قهرمانی را داشت.

این مراسم با حضور سرپرست معاونت سیاسی استاندار زنجان، علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، جمعی از ورزش دوستان و دیگر مسئولان استانی در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.

زنجان

محسن محمدسیفی قهرمان طلایی جهان و آسیا، رضا سبحانی و منصور نوروزی در رشته ووشو، مهسا جاور، مجتبی شجاعی، مسعود محمدی، پریسا احمدی، بهمن نصیری، بهناز مرادخانی در قایقرانی و محمد اسماعیلی در شمشیر بازی ورزشکاران و مربیانی بودند که مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفتند.

محسن محمدسیفی برای سومین بار به مدال طلای بازیهای آسیایی دست، وی چهار عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه خود داشته و به عنوان پرافتخارترین ووشوکار ایران است.

زنجان

زنجان

زنجان

رضا سبحانی دیگر ووشو کار زنجانی که برای نخستین بار به بازیهای آسیایی جاکارتا اعزام شده بود، از کسب مدال بازماند تا شاگردان منصور نوروزی تنها با یک مدال طلای سیفی به زنجان بازگردند. ‏

محمد اسماعیلی شمشیرباز زنجانی تیم ملی که عملکرد خوبی در بازیهای آسیایی داشت، نیز موفق به کسب مدال نشد.

در قایقرانی نیز مهسا جاور و پریسا احمدی جزو مدال آوران تیم ملی قایقرانی بودند که به ترتیب به مدالهای نقره و برنر دست یافتند.

علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به وضعیت استان زنجان در اعزام ورزشکاران به این مسابقات گفت: استان زنجان جزو استان‌هایی بود که از همان ابتدای سال منابع مالی لازم را برای ‏ورزشکاران تدارک دید تا جایی که استان ما موفق‌ترین استان در این برنامه‌ها بود. ‏

وی با اشاره به اینکه در مسابقات پارآسیایی 20 ورزشکار از استان زنجان حضور خواهد داشت، ابراز کرد: در این مسابقات 15 نفر ‏به عنوان ورزشکار و 5 نفر به عنوان مربی حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حمایت گروه پاسارگاد از ورزشکاران مدال آور خاطرنشان کرد:‏ طبق وعده قبلی به برنده مدال طلا یک دستگاه پراید اهدا خواهد شد، در صورتی که تعداد طلایی‌ها کمتر از چهار نفر باشد پرایدها به پول تبدیل شده و به ‏ورزشکاران دیگر اهدا می‌شود.

شعبانی سرپرست معاونت سیاسی استانداری زنجان نیز در این مراسم با اشاره به حضور ورزشکاران زنجانی در جاکارتا عنوان کرد: استان زنجان سهمیه خوبی در اعزام‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران زنجانی با امکانات کم و با دست خالی خوش ‏درخشیدند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این قهرمانی‌ها تداوم یابد.

محسن محمدسیفی و مهسا جاور به عنوان زوج ورزشکار در رشته‌های ووشو و قایقرانی در بازیهای آسیایی حضور داشتند هرچند که این مسابقات آخرین رقابتهای جاور بوده و وی تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفته است.

سیفی اما با ابراز رضایت از کسب بهترین نتیجه در این بازیها شاد کردن دل مردم را هدف بزرگ ورزشکاران عنوان کرد.

مهسا جاور در مورد علت خداحافظی اش از تیم ملی گفت: همسرم در تصمیم بنده برای خداحافظی دخیل نبوده است، ‏زندگی برای من مهمتر از ورزش است و می‌خواهم از این پس بیشتر برای زندگی‌ام وقت بگذارم.

وی تصریح کرد: قرار نیست تصمیمم تغییرکند اما شاید به عناوین دیگر مانند مربیگری این ورزش را ادامه دهم که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌ام.

پریسا احمدی دیگر قایقران زنجانی که به مدال برنز این رقابتها دست یافته بود، بدشانسی را دلیل کسب این نتجیه عنوان کرد و تاکید داشت که امکان گرفتن مدال خوش رنگ تر از این وجود داشت.

بهناز مرادخانی نیز که به عنوان مربی در کنار قایقرانان زن قرار داشت، در جمع خبرنگاران عنوان کرد که ورزشکاران قایقرانی در دوره‌های قبلی خودشان را اثبات کرده بودند اما در بازی‌های آسیایی این اتفاق رخ نداد.‏

وی با اشاره به اینکه به علت شرایط سخت و نبود امکانات شرایط زندگی قایقرانان تک ‏بعدی شده است، بیان کرد: با رئیس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای خواهیم ‏داشت که بر اساس آن قرار است زنجان قطب قایقرانی رشته روئینگ شود.

مربی تیم ملی قایقرانی بانوان ادامه داد: اگر این اتفاق ‏بیافتد، تمام امکانات در اینجا در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت و تنها سه ماه قبل از ‏مسابقات ورزشکاران به اردو خواهند رفت.‏

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر