logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۷۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد/ انتخاب 22 روستای نمونه گردشگری در استان زنجان

بهسازی-بافت-با-ارزش-روستایی-نقش-مؤثری-در-توسعه-صنعت-گردشگری-دارد-انتخاب-22-روستای-نمونه-گردشگری-در-استان-زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد.

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  با بیان اینکه،  بهسازی بافت با ارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد، اظهار کرد: تهیه و عملیاتی کردن طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش در روستاها، سبب تثبیت بناهای باارزش در روستاهای هدف گردشگری شده است.

سجاد صنعتی منفرد ادامه داد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند و به جای مانده از نیاکان به شمار می‌رود.

وی بر تهیه طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش به تعداد4 روستا در سطح استان(2 روستای درسجین و قلعه مصوب شده و 2 روستای قوزلو و خورجهان در مرحله تهیه طرح) اشاره کرد و گفت: شناسایی روستاهای با بافت با ارزش بالا و غنی در مناطق مختلف استان، با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و در برنامه ششم توسعه و با تلاش بنیاد مسکن استان، اقدامات مطلوبی در زمینه شناسایی روستاهای مستعد گردشگری صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همچنین بر احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر و شروع عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان اشاره کرد.  سجاد صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: فراهم کردن فضاهای گردشگری در روستاها و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری، بهسازی جاذبه‌ها و اماکن دیدنی موجود در روستاها، توسعه و ترویج صنایع دستی و صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این مسئول بر لزوم توجه به تحقق توسعه روستايي با محوريت گردشگري در زنجان تاکید کرد و ادامه داد: هدف از ایجاد روستاهای هدف گردشگری معرفی روستاها برای گردشگران و از طرفی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال روستایی، معرفی کالاهای روستایی و به عبارتی اشتغال پایدار به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: باتوجه به وجود ظرفیت های گردشگری در مناطق روستایی، یکی از اقدامات مطلوب برای شکوفایی این استعدادها، شناسایی مناطق نمونه گردشگری است، که در این راستا در استان تفاهم نامه ای میان بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و استانداری منعقد شده تا بتوانیم روستاهای نمونه را معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای هدف گردشگری باید فعالیت های اقتصادی منطبق با استعداد و ظرفیت روستا تقویت شده و توسعه یابد، گفت: در سراسر کشور ۵۰۰ روستای نمونه گردشگری انتخاب شده که سهم استان زنجان 22 روستاست که با معرفی و استفاده از ظرفیت های آن می توان به اشتغال، تولید و اقتصاد کمک کرد.

صنعتی منفرد به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد9  روستا اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف طرح معرفی روستاهای هدف گردشگری، ایجاد زیرساخت‌ها و به وجود آوردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذار و توسعه منطقه بوده ‌است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت و سازها و با استفاده از مصالح بومی تقویت شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر