logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۷۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

قیام 15 خرداد سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد

قیام-15-خرداد-سرنوشت-سیاسی-و-اجتماعی-آینده-ایران-را-ترسیم-کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: قیام 15 خرداد به عنوان برهه های حساس از قیام های مردم ایران،سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران را ترسیم کرد.

 سعید حسینی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار کرد: 15 خرداد نقطه عطف و آغاز انقلاب اسلامی است.

 وی با اشاره به اینکه در این روز  سرنوشت سیاسی و اجتماعی آینده ایران ترسیم شد، خاطرنشان کرد: 15 خرداد سال 42 آثار عمیق و ماندگاری در جریان سازی انقلاب داشت.
 این مسئول با بیان اینکه 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران است، تصریح کرد: حضرت امام (ره) آفریننده و شکل دهنده آن بودند.
وی افزود: مردم در آن روز با پوشیدن کفن برای حمایت از رهبر و امام خود، به میدان آمدند و علیه نظام ستم شاهی شورش کردند. حسینی خاطرنشان کرد:‌این اقدام مردم موجب شد 15 خرداد به عنوان مبدا انقلاب اسلامی نامگذاری شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این اقدام در تداوم نهضت جهانی امام خمینی(ره) موثر بود، افزود: این روز مهم سرآغاز قیام ملت ایران برای سرنگونی رژیم ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی بود.
این مسئول با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب از محتوای غنی 15 خرداد بی خبر هستند،افزود: باید این نسل را با ریشه های انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: 15 خرداد سرآغاز حرکت انقلاب اسلامی و برای آزادی و حریت یک کشور باید در برابر دیکتاتوری،استعمارگری و استبداد ایستاد.
وی با بیان اینکه مانایی انقلاب اسلامی پس از چهل سال به دلیل توجه به ریشه تاریخی است، افزود: انقلاب اسلامی با  شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی با استبداد،استعمارگر و دیکتاتوری جنگید و نتیجه آن استقلال نظام اسلامی شد.
این مسئول برضرورت تبیین نقش رهبری در هدایت جامعه، نقش دین،رهبری و مردم در پیدایش انقلاب و علل شکست استبداد و استمعار در بین جوانان تاکید کرد و گفت:مبلغین نسبت به تببین نقش رهبری در دوران غیبت و نقش امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خراد اقدام کنند.
وی گفت: ضروری است در همه مساجد سخنرانی ها و مداحی ها حول محور امام و رهبری و ۱۵ خراد باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر