logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۶۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

50 خانه عالم روستایی به دلیل نبود روحانی تخریب شد/ "مرگ بر آمریکا" شعارعموم مردم مظلوم جهان

-50-خانه-عالم-روستایی-به-دلیل-نبود-روحانی-تخریب-شد-"مرگ-بر-آمریکا"-شعارعموم-مردم-مظلوم-جهان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: 50 خانه عالم در روستاها به دلیل نبود روحانی و عالم تخریب شده است.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی، در همایش طلایه داران تبلیغ در دارالقرآن کریم زنجان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت مبانی دینی و دعوت مردم به مبانی اخلاقی است که باید از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده شود.

 وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام هم همواره مردم را مورد تذکر و راهنمایی قرار می دادند، افزود: دلدادگان اسلام پس از پیروزی انقلاب به دعوت امام خمینی (ره)لبیک گفته و برای دفاع از انقلاب وارد عرصه ایثار و فداکاری شدند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: رزمندگان با حضور در جبهه های جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند چرا که مرجع تقلید حضور در صحنه دفاع را واجب اعلام کرده بودند.

 آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس در عملیات ها روحیه بالایی داشتند و زمانی که عملیاتی با شکست مواجه می شد، جو سنگینی در بینشان حاکم می شد، گفت: امام راحل برای اینکه از ایجاد غرور بین رزمندگان جلوگیری کند فرمودند:" خرمشهر را خدا ازاد کرد".

وی دوران جنگ را امتحان سنگینی برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: این پیروزی نصیب انقلاب اسلامی شد چرا که خاستگاه آن حوزه، پیشتازان آن تربیت شدگان حوزه و فتوای از سوی مرجع تقلید مسلمانان بود. 

امام جمعه زنجان با انتقاد از حضور کمرنگ روحانیون در مجالس ترحیم در مساجد،بیان داشت:در گذشته هیچ مجلس ختمی بدون روحانی برگزار نمی شد. 

آیت الله خاتمی خواستار تدابیری برای حضور پررنگ تر روحانیون در مساجد شد و افزود: بحث شبهات بیداد می کند و مبلغان و مروجان دینی باید در این زمینه پررنگ تر عمل کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اهمیت آموزش قرآن موجب ایجاد بستر مناسبی در سطح استان شده است، گفت: 50 خانه عالم در روستاها به دلیل نبود روحانی و عالم تخریب شده است.

 وی با بیان اینکه منکر مشکلات معیشتی مردم نیستیم، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و این پیروزی جز در سایه مقاومت مردم حاصل نشده است، چرا که در جنگ تحمیلی مردم با دست خالی در قالب نام مقدس بسیج در برابر دشمن ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه قدرت ایران قابل مقایسه با گذشته نیست امروز به مرحله ای رسیدیم که از نظر دفاعی و نظامی حرف اول را می زنیم،گفت: دشمن به قدرت ایران در تمام عرصه ها پی برده است از این رو این تهدیدها تمام شدنی نیست.

 وی با اشاره به اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" شعارعموم مردم مظلوم جهان و به عنوان سنبل جرم و جنایت عادی شده است، گفت: امریکا و اتحادیه اروپا با تقسیم کار در بین خود سعی می کنند امریکا در نقش مامور بد و اروپا در نقش مامور خوب ظاهر شوند و با ادامه زورگویی امریکا اروپا بقیه را به آرامش و مذاکره دعوت کند.

 نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه جریان های سیاسی می آیند و می روند و انچه می ماند دین و ولایت است، گفت: اگر روحانیون و مبلغان خود را وقف چیزی جز اسلام و ولایت فقیه کنند ضرر کرده اند.

وی لازمه مقابله با دشمنان را یکصدایی و پیروی از رهبری خواند و افزود: تنها باید با توسل به قرآن و پیروی از رهبری می توان از فتنه های دشمنان عبور کرد.

 امام جمعه زنجان خطاب به مروجین و مبلغان دینی خواستار تزریق امید به جامعه از منبر مساجد شد و گفت: دشمن شناسی، بصیرت افزایی و شناخت تکلیف را در بین مردم تقویت کنید.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر