logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰
[ شناسه خبر : ۶۷۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

خاطرات جبهه را نقل کنید، ریا نمی شود/ جانبازان شاهدان زنده دوران دفاع مقدس

خاطرات-جبهه-را-نقل-کنید،-ریا-نمی-شود-جانبازان-شاهدان-زنده-دوران-دفاع-مقدس

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: جانبازان خاطرات جبهه را نقل کنید ریا نمی شود نسل های آینده باید بدانند که چه سرمایه هایی داده شده است.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در دیدار جمعی از جانبازان و خادمین ایثارگران با وی به منظور تجدید میثاق با آرمان های نظام جمهوری اسلامی به مناسبت روز جانباز،با تبریک حلول ماه شعبان اظهارداشت: ایثارگران و جانبازان افتخارات بخش برجسته دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در آیات الهی توجه خاصی به زمان ها و مکان ها شده است، اگرچه همه هستی آیات الهی هستند،افزود:بر اساس حکمت و مصلحت نگاه ویژه ای ابه برخی مکان ها و زمان ها از سوی خداوند متعال شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه همه سرزمین ها برای خداوند است اما خداوند متعال مکه را به عنوان حرم امن الهی اعلام کرده است،خاطرنشان کرد: اگرچه ایام هم برای خداوند متعال است اما بر اساس حکمت و مصلحت به برخی ایام نگاه ویژه ای شده است به طوری که روز جمعه سید الایام است و هر ۱۲ ماه آیات خداوند است اما برخی ماه ها حرام است اما به برخی از ماه ها از جمله ماه شعبان شرافت بخشیده شده است.

وی گفت: ماه شعبان ماه پیامبر گرامی اسلام،ماه ولایت و آشتی بیشتر با خداوند متعال و دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: روش سنت پیامبر توجه و عبادت بیشتر و آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی است.

آیت الله خاتمی بیان داشت: کسی که بدون آمادگی وارد ماه رمضان می شود برایش سخت است اما کسی که با آمادگی وارد می شود هنگام افطار زبانش شکرگزار است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۱ میلیارد سال از عمر جهان میگذرد و همین نظم از ابتدا بوده است و یک لحظه نیز تغییر نکرده است.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: آنقدر این سیستم‌ منظم است که یک نقطه بیکار نیست و هنگامی که قیامت می شود در واقع یه نقطه از کار باز می ماند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: خوشا بحال کسانی که دارای اختیار بوده و خود را با سازوکار نظام آفرینش وفق می دهند و عبد هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه از دیدگاه امام سجاد (ع)، مردم در برابر ولایت چند دسته اند،افزود: یک دسته از خدا،پیامبر،امام و مجتهد جامع الشرایط جلوتر می روند که این افراد از دین خارج می شوند.

وی با بیان اینکه طلحه و زبیر برای انتخاب حضرت علی فعالیت کردند و طلحه اولین کسی بود که با این امام بود،افزود:نباید سرگرم شدن به مسائل زندگی ما را واقعیت دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: جانبازان سند انقلاب اسلامی و شاهدان زنده دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که ملت با دست خالی در برابر دشمنان ایستادند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خاطرات جانبازان و ایثارگران صد سال دیگر سندهای حقانیت و مظلومیت انقلاب اسلامی می شود،ادامه داد: افتخارات و غرور ملی با تاریخ گذشته اثبات می شود.

وی ادامه داد:ما گاهی از کنار مسائل خیلی ساده عبور می کنیم دوران دفاع مقدس آنقدر رستم در این کشور اظهار وجود کرد که آن رستم داستان ها از یاد رفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس هشت سال بودد اما باید به اندازه ۸ هزار سال انقلاب را حفظ کند،ادامه داد:جانبازان خاطرات جبهه را نقل کنید ریا نمی شود نسل های آینده باید بدانند که چه سرمایه هایی داده شده است.

وی گفت: اگر از خاطرات خود نمی توانید بگویید از خاطرات دوستان و همرزمان خود بگویید خودش یک نوع تبلیغ است ریشه این انقلاب با خون آبیاری شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر