logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

مشکل کشور چیزی جز سوء مدیریت نیست/ ۹۵ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود

مشکل-کشور-چیزی-جز-سوء-مدیریت-نیست-۹۵-درصد-بودجه-کشور-صرف-هزینه‌های-جاری-می‌شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات موجود در اقتصاد کشور گفت: مشکل کشور چیزی جز سوء مدیریت نیست.

به گزارش موج رسا; فریدون احمدی امروز در همایش جهادگران علم و فناوری با بیان اینکه اوضاع اقتصادی استان‌ها تصویری از اوضاع اقتصادی کشور است، حوزه‌های مدیریتی را دچار مشکلاتی دانست و اظهار کرد: با بودجه دولتی نمی‌توان انتظارات  را برآورده ساخت.

وی با اشاره به کسری ۴۰ هزار میلیاردی بودجه کشور ابراز کرد: توسعه از راه اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و باید فکر دیگری به این وضعیت کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با مشکلات کشور خود را به خواب زده‌ایم، افزود: در عین حالی که مشکلات کشور را می‌بنیم اما برای آن چاره جویی نکرده‌ایم، در حال حاضر 95 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری از جمله پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اداری کشور 10 تا 20 برابر دنیا است، گفت: تعداد کارمندان در کشور ما 2 میلیون نفر است در حالی که تعداد کارمندان دیگر کشورها تا 800 نفر هستند.

احمدی با بیان اینکه سند چشم‌انداز سندی برای تبیین کارکرد نظام است، گفت: در پایان سند چشم‌انداز از منظر اقتصادی باید به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم، 2.5 درصد از این رشد اقتصادی باید از طریق بهره‌وری حاصل شود که تا کنون در طول پنج برنامه توسعه اجرا شده این بهره‌وری زیر 0.5 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سهم سرمایه‌گذاری برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی 5.5 درصد است، خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه 200 میلیارد دلاری معادل 800 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای سرمایه‌گذاری پول ندارد، اظهار کرد: برای رشد اقتصادی به 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی و 600 هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی نیاز است.

وی با اشاره به سقوط چهار پله رتبه کسب و کار ایران گفت: امسال رتبه کسب و کار ایران از ۱۲۰ به ۱۲۴ رسیده است و اکنون جزو کشورهای آخر در رتبه کسب و کار هستیم، متوسط زمان مورد نیاز برای آغاز یک کسب و کار در کشور را 18 ماه است یعنی سرمایه‌گذاران باید با کفش‌های آهنین 18 ماه در دستگاه‌های دولتی که با پول نفت ایجاد شده دوندگی کنند.

احمدی با بیان اینکه مشکل کشور چیزی جز سوء مدیریت نیست، تصریح کرد: رتبه کسب و کار ما را به سند چشم‌انداز نمی‌رساند، مقدم بسیجی باید کار اقتصادی باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر