logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۲۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
طی نیمه نخست امسال انجام شد؛

صادرات بیش از یک هزار و 360 تن کشمش از استان زنجان

صادرات-بیش-از-یک-هزار-و-360-تن-کشمش-از-استان-زنجان

سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان صادرات کشمش از استان زنجان گفت: بیش از یک هزار و 360 تن کشمش از استان زنجان صادر شده است.

به گزارش موج رسا; عبدالله جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت انگور از باغات استان زنجان اظهار کرد: امسال برداشت انگور از سطح  15 هزار و 232 هکتار باغات بارور استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: برداشت انگور امسال 130 هزار تن برآورد شده است به طوری که 80 هزار تن از این میزان به مصرف تازه‌خوری رسیده و مابقی به صورت کشمش فرآوری می‌شود.

سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 14 هزار تن کشمش طی سال جاری در استان زنجان خبرداد و عنوان کرد:  کشمش تولیدی استان عمدتا از طریق صنایع فرآوری و تجار استان به مناطق مختلف کشور ارسال شده و بخش دیگری هم به کشورهای مختلف صادر می‌شود.   

وی تصریح کرد: طی 6 ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک هزار و 360 تن کشمش به ارزش بیش از 2 میلیون و 200 هزار دلار از استان زنجان صادر شده است.

جعفری ارزش ریالی این میزان صادرات را بیش از 71 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کشمش تولیدی استان زنجان طی نیمه نخست سال به هلند، ترکیه، آلمان، لهستان، اتریش، مجارستان، بلژیک و مالزی صادر شده است.

وی تصریح کرد: کشمش تولیدی استان زنجان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و در دنیا زبانزد است از این رو همه ساله مشتریان خاص خود را دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر