logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۶۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

واگذاری 16 کودک بی‌سرپرست زنجانی خانواده‌های واجد شرایط

واگذاری-16-کودک-بی‌سرپرست-زنجانی-خانواده‌های-واجد-شرایط
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۶ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست زنجانی به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شده‌اند و تلاش بر آن است که شرایط نگهداری و حمایت، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و شرایط مناسب مهیا شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان؛ روح‌اله خدابنده‌لو در حاشیه مراسم افطار خانوادگی فرزندان مستقل بهزیستی که باحضور قضات دادگستری، خیرین و جمعی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی برگزار شد، افزود: بهزیستی حامی منافع عالی کودکان است و با رعایت منافع کودک و با حساسیت ویژه نسبت به واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: بهزیستی استان زنجان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۲ کودک در مراکز خود نگهداری می‌کند و این کودکان و نوجوانان تا گروه سنی ۶ سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به  سایر خانه‌های کودک و نوجوان انتقال می‌یابند.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: بهزیستی کودکان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست واگذار شده به خانواده‌های جایگزین را رها نمی‌کند و نظارت خود بر امور آنها از قبیل نحوه نگهداری و تحصیل را به صورت دوره‌ای ادامه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر