logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۶۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان:

گلخانه فنی و حرفه‌ای ماهنشان احداث شد

گلخانه-فنی-و-حرفه‌ای-ماهنشان-احداث-شد
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان با بیان اینکه گلخانه فنی و حرفه‌ای ماهنشان احداث شده گفت: این گلخانه با متراژی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع احداث شده است.

یعقوب قوجاخانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: گلخانه فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان با متراژ ۱۲۰ متر و در مکان آموزش فنی و حرفه‌ای ماهنشان احداث شده است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: برای اجرای تبصره ۷۵ و برای درآمدزایی، اثربخشی و کار‌آمدی آموزش‌های  مهارتی برای مربیان و کار‌آموزان و همچنین جهت اشتغال‌زایی و تولید در زمانی كه كشت محصول در هوای آزاد غير ممكن است ایجاد شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان تصریح کرد: به طور خلاصه، احداث گلخانه‌‌ها به دلیل کنترل شرایط محیطی و قابلیت تولید محصولات در هر زمان و کاهش مصرف آب، افزایش بازدهی و کیفیت محصولات، کاهش خطر وابستگی به شرایط طبیعی و تأمین نیازهای بازار، به عنوان روشی پیشرفته و سود‌آور در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: این گلخانه توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای ماهنشان احداث شده است.

 قوجا‌خانلو اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این گلخانه در دهم تا پانزده اردیبهشت منجر به تولید محصول و سود‌دهی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: احداث گلخانه را برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای متقاضیان در حرفه‌های  مختلف مهارتی مانند تولید کننده محصولات ارگانیک گلخانه‌ای و دوره کشت‌کار گلخانه‌ای و کشت‌کار گلخانه‌ای گوجه فرنگی و ...در صورت درخواست متقاضی مدنظر بوده است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی(ره) ماهنشان خاطر نشان کرد: کشت‌های گلخانه‌ای از مقوله‌های کارآفرین و موثر در ایجاد اشتغال است و ایجاد و توسعه واحد‌های گلخانه‌ای در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان یکی از مباحث توسعه پایدار کشاورزی مطرح شود.

وی افزود: نقش دانش مهارتی و فنی می‌تواند تاثیر بسزایی در این امر داشته باشد، براین اساس با هدف کلی بررسی نقش دانش مهارتی و فنی در آموزش‌های مهارتی و تاثیر آن در عملکرد واحد‌های گلخانه‌ای انجام شود.

قوجاخانلو تاکید کرد: فراگیری دانش مهارتی و فنی براساس استانداردهای مهارتی در توجیه اقتصادی مطلوب واحدهای گلخانه‌ای تاثیر مثبت و بسزایی دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر